Pozostały 332 dni (365 od 14 września 2006) do premiery nowego Fiata 500, następcy samochodu-legendy i prawdziwej ikony przemysłu motoryzacyjnego. Debiut nowego pojazdu jest bardzo ważnym dla Fiata wydarzeniem, któremu towarzyszy projekt o nazwie „500 wants you”. Jest to multimedialne, interaktywne laboratorium stworzone przy ścisłej współpracy z turyńskimi filiami agencji Leo Burnett oraz Arc.
Projekt „500 wants you” przedstawia się wiec jako olbrzymie centrum online, dzięki któremu użytkownicy będą mogli poznawać założenia stylistyczne nowego samochodu, wypowiadać się na temat własnych preferencji, proponować swoje własne pomysły i po raz pierwszy w historii mieć aktywny wpływ na kształt produktu końcowego. W rzeczywistości, strona internetowa www.fiat500.com będzie swojego rodzaju bazą pomysłów i oczekiwań użytkowników. Najlepsze prace zostaną ocenione i być może wykorzystane podczas tworzenia samochodu.
Na stronie „500 wants you” mieści się „500logia” czyli
największa, napisana wspólnie z użytkownikami, wirtualna encyklopedia składająca się z opowiadań i ilustracji poświęconych Fiatowi 500. Oprócz tego można tam znaleźć tzw. „Concept Lab”, wirtualną przestrzeń gdzie poprzez zabawę można modelować prototyp Fiata i zapamiętywać swoje pomysły.
Strona www.fiat500.com zaczyna zdobywać bezprecedensowe poparcie publiczności o czym świadczy 10.000.000 wejść na stronę.
Ponadto, dzięki „Concept Lab” uzbierano ponad 130.000 projektów, zapowiedzi akcesoriów i personalizacji nowego modelu. Wysłano już 17 projektów strony głównej i co najmniej 370 propozycji w ramach zabawy „Facce da 500”, która zaprasza użytkowników do przedstawiania przy pomocy różnych min jakiegoś wybranego elementu Fiata 500.
Wyżej wymienione pomysły pociągają za sobą jeszcze inne interesujące i innowacyjne przedsięwzięcia takie jak dopiero co zakończony konkurs „Designboom”. Niebawem znane będą nazwiska autorów zwycięskich projektów. Natomiast, Ci którzy będą chcieli nakręcić film mają jeszcze czas do 22 października.
Właśnie wtedy będą mogli wziąć udział w konkursie zatytułowanym „500 ciak you” wysyłając swój 90- sekundowy filmik, który w osobisty, ironiczny, optymistyczny bądź też beztroski sposób opowiada o Fiacie 500.
Co więcej, zostało już wytypowanych pięć pierwszych miejsc z pośród ponad 700 maskotek, które w ramach konkursu „500 wants a mascotte” można oglądać na stronie. Użytkownicy mają miesiąc na wybranie maskotki, która będzie przynosić szczęście nowemu Fiatowi 500.
Artykuł powstał przy współpracy z Fiat Auto Poland