Już w najbliższą niedzielę, 14 kwietnia rozegrana zostanie III runda simracingowego sezonu IRG Formula 2019. Zawodnicy rywalizować będą ze sobą na legendarnym torze, położonym w sercu Chińskiej Republiki Ludowej – Shanghai International Circuit.
Ten malowniczy obiekt został wybudowany w rekordowo którtkim czasie zaledwie 18 miesięcy, nakładem ok. 450 mln dolarów, setek tysięcy rąk chińskich budowniczych oraz niezliczonej ilości miseczek długoziarnistego ryżu. Położony z dala od cywilizacji na podmokłych terenach, osnuty tajemniczą mgłą obiekt, oficjalnie zadebiutował w kalendarzu F1 w 2004, a w 2006 roku swoją ostatnią wygraną odniósł Michael Schumacher (było to 91 zwycięstwo! 7-krotnego mistrza świata). W tym roku wyścig w Chinach będzie jubileuszową 1000 rundą GP Formuły 1!
Pętla toru liczy dokładnie 5451 m, a swoją charakterystyką po trochu przypomina malezyjski Sepang oraz hiszpańską Catalunye. Tor składa się z 16 zakrętów oraz 2 prostych, z czego dłuższa z nich liczy sobie ponad kilometr długości. Dość skomplikowana kombinacja zakrętów oraz duża różnica poziomów wysokości, wymaga od zawodników pełnego skupienia podczas jazdy.
Oprócz dobrej koncentracji, kluczem do sukcesu w Chinach jest sztuka umiejętnego zadbania o dobrą kondycję opon, które dostają tutaj mocno w kość. Szczególnie na degradację narażona jest lewa przednia opona, dlatego też zespoły zazwyczaj stosują tutaj lekko asymetryczne ustawiania zawieszenia bolidów, a strategia podcięcia „podcięcia” jest często stosowana. Spodziewać się możemy zatem zwiększonej częstotliwości wizyt w boksach.
Shanghai International Circuit uznawany jest przez większość zawodników jako szybki, techniczny i wymagający tor, pozostawiający jednocześnie kierowcom dużą swobodę w obieraniu indywidualnej linii przejazdu po szerokiej, krętej niczym ogon mitycznego chińskiego smoka, nitce asfaltu. Szczególnie interesująco przedstawia się kombinacja pierwszych 3-4 zakrętów potocznie zwanych „ślimakiem”, gdzie szczyt długiego zakrętu widoczny jest dopiero na ostatnich metrach a optymalna linia przejazdu niespodziewanie zacieśnia się pod koniec sekcji. Równie ciekawe wygląda wyjście na najdłuższą prostą, gdzie płynne operowanie pedałem przyśpieszenia może m.in. uchronić zawodnika przed niechybnym wyprzedzeniem w najdłuższej strefie DRS. Ostatni lewy szybki zakręt, również stanowi nie lada wyzwanie – co odważniejsi zawodnicy (szczególnie w kwalifikacjach) starają się tam urwać ostatnie cenne setne sekundy, co nierzadko kończy się widowiskowym piruetem a nawet kraksą.
Szczegóły szybkiego przemieszczania się po Chińskich serpentynach najlepiej wyjaśni sympatyczny młody kierowca – Esteban Ocon:
Kierowcy powoli przygotowują się już do zawodów, zarówno podczas treningów jak i krótkich mini race.Szczegółowe statystyki można sprawdzić tutaj: klasyfikacja hot lapów, klasyfikacja stintów (10 okr.).
Tempo podczas wyścigu będzie wysokie i strategia opon może mieć spory wpływ na końcowe wyniki – kto umiejętnie będzie zarządzać tym elementem może uzyskać dobry wynik. Dodatkową atrakcją z pewnością będzie pogoda – synoptycy przewidują możliwość wystąpienia nagłych opadów deszczu, tak więc zapowiadają nam się wyjątkowe emocje!
Podsumowanie II rundy w Bahrajnie
II-gą rundę sezonu IRG Formula 2019 na torze Bahrain International Circuit, po zaciętej rywalizacji z Adrianem Kotem wygrał Sebastian Kosmala i to on pewnie prowadzi w klasyfikacji generalnej z kompletem 70 punktów. Drugie miejsce z dorobkiem 52 pkt. zajmuje (3 w Bahrajnie) Daniel Stepkowski, a podium uzupełnia wspomniany wcześniej A. Kot – 38 pkt.
Zespołowo prowadzi PRT F1 z dorobkiem 94 pkt, na 2 pozycji Infinity Racing Team 84 pkt, 3 miejsce Friendly F1 Team 42 pkt.
Jak będzie wyglądała rywalizacja podczas wyścigu w Chinach? Kto wygra na starcie? Kto poradzi sobie najlepiej w zmiennych warunkach? Czy będzie padać? Tego wszystkiego będzie można dowiedzieć się już w najbliższą niedzielę, oglądając bezpośrednią relację na kanale MotoGamesTV, na którą zapraszamy już dziś!
GP w liczbach
Tor: Shanghai International Circuit
Długość pętli: 5451 m
Dystans wyścigu: FL + 48 okrążeń
Liczba zakrętów: 16 (7 w lewo, 9 w prawo)
Liczba dohamowań: 8 (3 mocne)
Dystans z PP do T1: 380 m
Liczba prostych: 2 (długie)
Najdłuższa prosta: 1397 m
Różnica poziomów: 7,4 m
Maksymalna prędkość: ~ 335 km/h / 208 mph (dohamowanie do T14)
Najszybszy zakręt: ~ 240 km/h (T13)
Najwolniejszy zakręt: ~ 65 km/h (T14)
Kluczowy zakręt: T1
Maksymalnie otwarta przepustnica: ok. 55% okrążenia
Mieszanki dedykowane: miękka/ średnia / twarda
Zużycie opon: wysokie
Zużycie hamulców: wysokie
Zużycie silnika: wysokie
Zużycie paliwa: 1,71 kg/okr.
Przewidywana liczba pit-stopów: 2 / 3
Długość aleii serwisowej: 420 m / 0,261 mili
Przejazd prze pit-lane: ok. 21 s
Siła docisku: średnia / niska
Zmiany biegów: ok. 52 na 1 okr. / 2964 w całym wyścigu
Plan weekendu / Race weekend
20:00 Practice session
21:00 Q1 (15 min) Sunday – UTC+1 time of the schedule (21:00 in Warsaw)
21:15 Q2 (10 min)
21:30 Warmup (5-10 min)
21:35 (21:40) Race (48 Laps) + FL
23:00 Weekend finish
Pre race limit: 50 laps on server
Serwery
IRG_Formula#1 (otwarty 24/7)
IRG_Formula#2 (otwarty 24/7)
Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones