W końcu Nissan postanowił coś zrobić w sprawie rozsypujących się skrzyń. Rozpoczął akcję zmiany programu procedury startowej (LC – Launch Control), która do tej pory mogła być uruchomiona tylko po wyłączeniu kontroli trakcji (VDC – Vehicle Dynamic Control), co wiązało się z utratą gwarancji.
Według nowego rozporządzenia, sterownik LC ma być tak zmieniony, aby włączenie procedury startowej było możliwe przy włączonym VDC. Wówczas przy wciśnięciu pedała gazu oraz hamulca jednocześnie, obroty silnika zostaną ustawione na ok. 3000-3500 obr/min. (a nie na 4500obr/min jak to miało miejsce do tej pory), a sprzęgło zostanie tak zaprogramowane, aby było poddawane jak najmniejszym obciążeniom. Ma to wykluczyć dotychczasowe usterki skrzyń biegów. W kolejce czeka już ok. 50 GT-Rów. Rzecznik prasowy Nissana poinformował, że z dotychczas sprzedanych 1750-1800 Nissanów GT-R, tylko ok. 1% (16-19) doświadczyło usterki skrzyni biegów. Oprócz zmiany w programie, wprowadzono rozporządzenie, aby każdy nowy nabywca GT-R był poinformowany o fakcie, że kontrola trakcji VCD powinna być wyłączana wyłącznie wtedy, kiedy auto utknęło w błocie bądź śniegu.