Podczas Motorshow w Essen 2006 Volkswagen pokazał bogatą paletę sportowych nowości. W Essen światową premierą miał również „R36” – najmocniejszy Passat w historii. Do napędu posłuży mu sześciocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o mocy 220 kW / 300 KM i pojemności 3,6 litra (3,6 FSI).
Za przenoszenie siły odpowiedzialna będzie seryjnie dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG) oraz stały napęd na wszystkie koła (4MOTION). Prędkość maksymalna zostanie ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Passat R36 potrzebuje 5,6 sekundy (wersja Limousine; Variant – 5,8 sekund), czyli mniej, niż jakikolwiek inny Volkswagen.
Pakiety R-Line dla Golfa, Tourana, Passata i Touarega. Również światową premierę miał zaprezentowany przez Volkswagen Individual GmbH wyjątkowo sportowy pakiet wyposażenia wnętrza i wyposażenia zewnętrznego o nowej nazwie „R-Line” dla Golfa, Tourana, Passata i Touarega. Pakiety te zostaną wprowadzone na początku lata 2007 najpierw w Niemczech. Dotychczas symbol „R” był zarezerwowany dla typowo sportowych samochodów, takich jak Golf R32 (250 KM) lub nowy Passat R36 (300 KM). Idea jest następująca: wszystkie produkty R-Line sięgają do charakterystycznych elementów stylistycznych. Zatem wejście w świat sportowych Volkswagenów będzie znacznie łatwiejsze. W rzeczywistości jednak różnica między R-Line a sportowymi „R32” i „R36” pozostanie wystarczająco duża, aby zapewnić niepowtarzalność i ekskluzywność tych modeli.
Golf GTI Edition 30 i Polo GTI Cup Edition. Do kolejnych atrakcji Volkswagena na Motorshow w Essen należały Golf GTI Edition 30 z silnikiem o mocy 169 kW / 230 KM na 30-te urodziny tej ikony samochodów sportowych oraz nowy Polo GTI Cup Edition o mocy 132 kW / 180 KM. Najmocniejszy Golf GTI od czasu wprowadzenia tej serii modeli osiąga prędkość 245 km/h, dynamiczne Polo nie ma problemów z rozpędzeniem się do 225 km/h. Oba modele posiadają silniki turbo.
Informacja prasowa VW