Ford S-MAX jest kolejną propozycją Forda w segmencie MPV, która plasować się będzie pomiędzy modelami Mondeo oraz Galaxy. Światowa premiera nowego modelu odbędzie się podczas zbliżających się targów w Genewie.
Ford przedstawił kolejne informacje o swoim nowym modelu, który wywodzi się z prototypowego modelu SAV zaprezentowanego rok temu również w Genewie. Pod wieloma względami jest to samochód zbliżony do swojego większego kuzyna, Forda Galaxy, dzieląc z nim wiele rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa, charakterystyki jazdy oraz wyposażenia. Niemniej jest to zupełnie inny samochód.
Nowy Ford S-MAX jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem Forda, w którym zastosowano elementy nowej konwencji stylistycznej tzw. „kinetic design”. Kształt przedniej części nadwozia został charakterystycznie wyprofilowany, z dynamicznie ukształtowanymi reflektorami. Światła przeciwmgielne przesunięto bliżej środka pojazdu i umieszczono wysoko na przednim zderzaku. Górna krata wlotu powietrza jest wąska. Z boku nowy Ford S-MAX prezentuje nieco „atletyczny” wygląd: opływowa, szybko opadająca linia dachu z charakterystycznym łukiem maski silnika, wydatnie zaznaczone nadkola oraz charakterystycznie unosząca się ku tyłowi dolna linia okien.
Nadwozie S-MAX-a jest dłuższe o 127 mm od produkowanego do tej pory Galaxy (4768 mm w porównaniu z 4641 mm) oraz szersze o 60 mm (1854 mm w porównaniu z 1794 mm). Auto jest jednak niższe (1607 mm w porównaniu z 1692 mm), co zapewnia bardziej sportową sylwetkę.
Również wnętrze S-MAX-a wyraźnie odróżnia się od Galaxy. Bardziej indywidualnego charakteru nadają autu liczne elementy wyposażenia i akcenty wzornicze oraz nowy system zmiennej konfiguracji foteli.
System płaskiego składania foteli (FFS) umożliwia składanie pięciu indywidualnych foteli. Siedzeń drugiego i trzeciego rzędu (opcja) nie trzeba wyjmować dla uzyskania dodatkowej przestrzeni bagażowej. Możliwe jest bowiem ich złożenie i uzyskanie przedziału bagażowego o płaskiej podłodze. Każdy z foteli można składać indywidualnie, co daje w sumie 32 możliwe ustawienia foteli.
Nabywca Forda S-MAX będzie mógł wybrać spośród dwóch silników benzynowych gamy Duratec oraz trzech jednostek wysokoprężnych Duratorq TDCi. Najmocniejszą z oferowanych jednostek jest znany już z Forda Focus ST 5-cylindrowy silnik Duratec o pojemności 2,5-litra z turbodoładowaniem, rozwijający moc 220 KM. Pozostałe silniki to: dwulitrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijająca moc 145 KM, oraz ciche i dynamiczne silniki dieslowskie: 1,8-litrowy Duratorq TDCi o mocy 125 KM, 2,0-litrowy Duratorq TDCi o mocy 130 KM z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz nieco mocniejsza wersja 2,0-litrowego silnika Duratorq TDCi, dysponująca mocą 140 KM i oferowana z filtrem DPF lub bez.