Jeep wprowadza model bez napędu na 4 koła. Jakby tego mało, nowy model posiadać będzie napęd na przednią oś. Brzmi to absurdalnie, ale i śmiesznie. Na szczęście dostępne będą odmiany czteronapędowe. Czyżby symbol marki powoli odchodził w zapomienie?
Z cała pewnością nie, bo spece od matketingu wiedzą co robią. Jeep Compass – pod tą nazwą auto oferowane będzie na światowych rynkach. Od swego prototypu pokazanego na zeszłorocznym salonie genewskim nie rózni się sporo. Samochód ugrzeczniono i upodobniono do innych modeli Jeepa. Auto posiadać będzie rozmiary typowe dla małego segmentu SUV.
Compass ma za zadanie łączyć funkcjonalność SUV-a z osiągami, zużyciem paliwa i zwrotnością auta kompaktowego lub małego pickupa. Także cena ma być bardzo przystępna. Za podstawowe źródło napędu posłuży 2.4l benzynowy, 172 konny silnik współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniowym automatem (CVT – Continuously Variable Transaxle) drugiej generacji.
Na innych rynkach ma być dostępna także jednostka Diesla o pojemności 2.0l. Właściwości terenowe są typowe dla SUV-a. Niski 20 cm prześwit gwarantuje kąt natarcia wynoszący 21.1 st, kąt zejścia – 32 st i kąt rampowy o wartości 21 st.