Debiutująca niedawno we Frankfurcie nowa wersja Toyoty Yaris pojawi się już na początku przyszłego roku w salonach sprzedaży w naszym kraju.
Nowy Yaris będzie musiał zmierzyć się z sukcesem marketingowym swojego poprzednika, który był najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w Europie. Pierwsza wersja japońskiego malucha zdobyła również tytuł Samochodu Roku 2000. Mimo obecności w niemal niezmienionej formie (przeprowadzono jedynie delikatny lifting) od 6 lat sympatyczne autko każdego roku notuje wzrost sprzedaży.
Nowym modelem Toyota planuje podbić nie tylko stary kontynent, ale również rynek Ameryki Północnej. Jim Lentz (manager Toyota Motor Sales) entuzjastycznie wypowiada się o nowym Yarisie: „ […] łącząca nowoczesną stylistykę nadwozia i pomysłowe wnętrze Yaris będzie najbardziej ekonomicznym i młodzieńczym samochodem Toyoty na rynku.”
Wiara w europejski projekt (nowy Yaris jest wytworem myśli stylistów z centrum ED2 –Nicea, Francja) wydaje się być uzasadniona. Yaris 2006 ma być dłuższy i szerszy od poprzednika. Jednobryłowe nadwozie o niskim umieszczonym środku ciężkości i opływowych kształtach nie stanowi może rewolucji, ale może się podobać.
Większe wymiary zewnętrzne przekładają się na przestronność wnętrza. Autem wygodnie podróżować może czterech pasażerów, a w razie potrzeby na tylnej kanapie może usiąść ich troje. Stylistyka wnętrza utrzymana została w nowoczesnym duchu. Uwagę tak jak w poprzedniku przykuwa centralnie umieszczony panel wskaźników z cyfrowym prędkościomierzem, który wraz z konsolą centralną tworzą spójną całość. Tylna kanapa ma możliwość składania w proporcji 60:40, co młodym rodzinom ułatwi z pewnością wakacyjne wyjazdy z dzieckiem.
Jak zwykle w Toyocie spotkamy się z silnikami VVT-i. Zawieszenie opierać się będzie na kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętnej z tyłu. Kierowca i pasażer z przodu chronieni będą inteligentnymi poduszkami powietrznymi. Dostępne będą również poduszki boczne i kurtyny chroniące także pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pozwoliły nowemu Yarisowi zdobyć najwyższą notę 5 gwizdek w teście zderzeniowym Euro-NCAP
Nowy model ma szansę na powtórzenie sukcesu rynkowego poprzednika. Będzie to jednak dużo trudniejsze, chociażby ze względu na świeży jeszcze na rynku, mniejszy model Toyoty Aygo. Czy zajdzie bratobójcza walka o klienta, czas pokaże. Producent nie podał jeszcze cen nowego Yarisa.