Po dziesięciu latach od pokazania prototypu modelu, z którym nastąpiła rewolucja dla całej palety aut firmy z Inglostadt, Audi przymierza się do wdrożenia drugiej generacji sportowego coupe.
Audi TT anno domini 2006 ma być co najmniej tak samo innowacyjne. Po debiucie z dwoma silnikami benzynowymi pod koniec przyszłego roku, na wiosnę 2007 pod maskę samochodu trafi – po raz pierwszy w coupe Audi – jednostka diesla.
Szczytowy model ma natomiast być napędzany 280-konną jednostką, a wersja cabrio zostanie wprowadzona w 12 miesięcy po coupe lub w 2008 roku.
W połączeniu z dieslem i nowatorską stylistyką ma to umożliwić firmie podwojenie obecnej sprzedaży do 60.000 sztuk modelu. Dodatkowym magnesem dla fanów marki ma być właśnie wygląd samochodu: z jednej strony łączy on ostatnie innowacje w wizerunku większy modeli z krokiem w przód w postaci linii nadwozia obniżonej przez biegnące przez cały bok „nacięcie”. Wszystko zdecydowanie bardziej odważne niż w obecnym TT.
280-konny silnik będzie rozwinięciem 200-konnego pracującego w VW Golfie GTI. Oba, razem z najsłabszą jednostką 2.0, 150 KM wejdą do oferty w 2007 roku, a wcześniej samochód zadebiutuje z 2.0 Turbo, 200 KM i 3.2 V6, 250 KM. Podobnie jak najmocniejsza jednostka, także 160-konny 2.0 TDi będzie bazował na 138-konnym silniku Golfa.
Inne niż w Audi TT obecnej generacji będą również wymiary. Samochód stanie się szerszy, dłuższy, dzięki czemu zaoferuje więcej miejsca, choć wątpliwe jest by stał się w pełni 4-miejscowym autem.