W Marina di Castagann Carduci w Toskani nad morzem Liguryjskim odbyła się premiera Pandy 4×4. 15 tysięcy godzin obliczeń, 80 testów zderzeniowych, 70 symulacji poślizgowych, 140 testów komponentów i podsystemów oraz milion kilometrów przejechanych na całym świecie, od afrykańskich pustyni przez azjatyckie płaskowyże po koło podbiegunowe – to przeszła terenowa Panda.
Auto łączy w sobie cechy pojazdu miejskiego (mobilność w terenie miejskim) z elementami typowymi dla terenówek (napęd na cztery koła).
Auto będzie oferowane z dynamicznym i sprawdzonym silnikiem benzynowym o mocy 60 KM, z dwoma rodzajami wyposażenia (Trekking i Climbing), dwoma typami tapicerki oraz jedenastoma kolorami nadwozia. Za kilka miesięcy w ofercie znajdzie się również diesel 1.3 Multijet o mocy 70 KM.
Pojazd różni od miejskiej wersji wyższe o 5 cm zawieszenie. Ponadto wersję 4×4 wyposażono w bojowe tarcze ochronne na zderzakach oraz dolną osłonę silnika.
Wersja Climbing porusza się na kołach 185/65R14 z oponami M+S czyli przystosowanymi do trudnych warunków atmosferycznych. Z kolei wersja Trekking wyposażona została w koła 165/70R14 i opony M+S.
Wersja 4×4 przyśpiesza do 100km/h w 20 sekund (!!!), a jej maksymalną prędkość wynosi 145 km/h. Kąt natarcia (maksymalny kąt nachylenia powierzchni na jaki można wjechać nie zahaczając przodem) wynosi 24 stopnie w wypadku wersji Climbing i 26 stopni – Trekking. Kąt zejścia (maksymalny kąt pochylenia płaszczyzny na który można wjechać tyłem) wynosi odpowiednio 42 i 44 stopnie. Kąt rampowy (maksymalny kąt trójkątnego grzbietu przeszkody, który można pokonać bez zahaczenia podwoziem) wynosi odpowiednio 24 i 23 stopnie.
Z wyposażenie – m.in poduszki powietrzne, ABS z EBD oraz system MSR, który zapobiega poślizgowi przy hamowaniu silnikiem.
Będzie można wybrać dwa zestawienia kolorystyczne wnętrza – popielato-czerwony i popielato-żółty. Wspomaganie kierownicy „podwójnego poziomu”, Dualdrive, też będzie.
Największa nowinka w Pandzie 4×4 to na pewno… napęd 4×4. 🙂 Opiera się on na dwóch mechanizmach różnicowych i sprzęgle wiskotycznym. W warunkach drogowych o dobrej przyczepności 98 procent momentu obrotowego trafia na koła przednie. Dopiero na śliskiej nawierzchni moment automatycznie, bez udziału kierowcy transferowany jest na tylną oś
Tradycyjnie :-), Panda również w tej wersji będzie produkowana w Tychach… Tak, tak, to taka polska miejscowość :-). W salonach we Włoszech pojawi się jeszcze we wrześniu, natomiast w pozostałych krajach dostępna będzie od października.
tapeta 1
tapeta 2
tapeta 3
tapeta 4