W tegorocznym 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring wystartuje zmodyfikowana wersja produkcyjnego Audi R8. Przebudowane, lekkie nadwozie zostało pocięte i nadziane wszelkiego rodzaju wlotami aby umożliwić jak najlepsze chłodzenie silnika oraz przepływ powietrza w kierunku chłodnic.
Z przodu boczne wloty dostały zaślepki. Został tam umiejscowiony hak holowniczy. Z tyłu, w miejscu gdzie znajduje się tablica rejestracyjna w seryjnym R8, zostały umieszczone dwie końcówki układu wydechowego – średnica robi wrażenie.
Pod zderzakiem zagościł sporych rozmiarów dyfuzor zapewniający odpowiedni docisk do podłoża, a na klapę powędrował duży spoiler. Dzięki zastosowaniu elementów nadwozia z włókna węglowego, masa wyścigowego Audi R8 wynosi 1250 kg.
Blok silnika pochodzi z seryjnej jednostki 4.2l V8 generującej 480KM. Na potrzeby regulaminu pojemność została zmniejszona do 4 litrów. Nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu 530 KM przy 7800 obr/min. oraz 478 Nm przy 7000 obr/min.
Wyścig na Nürburgringu już za parę dni. Impreza odbędzie się w dniach 22-25 maja. Zobaczymy, jak tak przygotowane R8 poradzi sobie w niemal najwyższej klasie – SP7, gdzie konkurencja jest największa (jeśli dobrze pamiętam, to w zeszłym roku w SP8 startowały jedynie Vipery).