Zapowiedzi

Zapowiedź DiRT Rally 2.0

3

… lata ponad już minęły od premiery DiRTa Rally. Dziesiątki tras, szeroka paleta samochodów i co najważniejsze fizyka jazdy dla wielu w końcu doganiająca legendarnego Richard Burns Rally. A przed nami DiRT Rally 2.0, którego teasery, trailery i rozmowy z twórcami zapowiadają najambitniejszą grę rajdową mistrzów kodu.

26

… września ujawniony został pierwszy zwiastun zapowiadający nadejście kontynuacji realistycznie nacechowanej odsłony DiRT’a. Od tego czasu z Instagrama i Twittera, dzięki filmom i stream’om, a także wywiadom dowiadujemy się nowości, które zaserwuje nam najnowsza odsłona rajdów Codemasters. Premierę zapowiedziano na koniec lutego przyszłego roku.

2.0

Nazwa nawiązuje do najlepszej rajdówki przełomu milenium – Colina McRae Rally 2.0, co ma podkreślić przeskok jakościowy najnowszego tytułu. DiRT Rally 2.0 ma skupić się na byciu najlepszym symulatorem rajdowym zapewniającym realistyczny model jazdy, zaawansowaną fizykę opon, lepsze podejście do aerodynamiki i przyczepności na różnych nawierzchniach, w tym grząskich piachach i mokrych błotach, a także wszechobecne na deszczowych odcinkach zjawisko aquaplanningu. Będzie to też pierwsza część z systemem deformacji podłoża, który realnie wpłynie na prowadzenie.

2

… miesiące pozostały do premiery, a my widzimy po materiałach, że gra jedynie nieznacznie ewoluowała graficznie. Największą widoczną zmianą są starające się pozostać neutralne i jednocześnie naturalne w kwestii stylizacji filtry względem poprzednich części (zielonkawy filtr DiRT’a 3 czy też zimny DiRTa Rally). Ponadto twórcy skupili się na realistycznych widokach z odległym zasięgiem rysowania i co najwyżej delikatnym efekcie brudzącej się soczewki kamery. Jednocześnie w materiałach zostało wspomniane o nowej technologii zapełniania tras roślinnością, mającej uczynić naturę dziką, gęstą i dziewiczą jak nigdy dotąd.

Dwóch

… profesjonalnych kierowców rajdowych Codemasters przedstawia w swych materiałach jako konsultantów do spraw fizyki i zachowania samochodu. Jon Armstrong i Ryan Champion prezentują nam jak programiści dbają o urealistycznienie doświadczenia, przemodelowanie na nowo wszystkich pojazdów i dodanie nowych, nigdy nie spotykanych do tej pory w serii DiRT. Przedstawiono też proces tworzenia nowych tras, w tym osadzonych na terenie Polski oraz laserowo zeskanowane tory Mistrzostw Świata FIA World Rallycross, dla których Codemasters zapewniło licencje. Gra ma również otrzymać polski dubbing.

5

… rzeczy, których życzylibyśmy sobie w nowej odsłonie to:

• jeszcze bardziej hardcore’owa fizyka jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości,
• większa ilość tras i krajów do zwiedzenia,
• lepsze wsparcie dla kierownic i dodatkowych akcesoriów,
• możliwość regulacji FOV również na konsolach,
• … i co najważniejsze, spełnienie oczekiwań fanów, którzy utworzyli hashtag #novrnobuy wobec braku odpowiedzi ze strony twórców na pytanie względem wsparcia dla gogli wirtualnej rzeczywistości.

DiRT Rally miał wspaniałe wsparcie dla VR, dzięki któremu stał się jedną z najlepszych pozycji na świeże w tamtym momencie okulary Sony. W połączeniu nawet z Thrustmasterem T150, Rally VR addon zapewniał niespotykane do tej pory doświadczenie na konsoli Japończyków, nie wspominając nawet o wirtualnej rzeczywistości na mocnych komputerach z Oculusem czy też Vive.

Póki co wsparcie dla VR w DiRT Rally 2.0 pozostaje niewiadomą, ale znani ze słuchania fanów i czytania forum swej produkcji Mistrzowie Kodu zapewne dodadzą je chwilę po premierze (tak jak 2 lata temu w przypadku pierwszej części). DiRT Rally 2.0 pojawi się 26 lutego 2019 na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Jacek Piąstka
Wrocławski pasjonat rajdów, driftingu i stylu w motoryzacji. W przeszłości założyciel lokalnego klubu motocyklowego. Prowadzący Speed Zone Podcast. Od 3 lat pisze recenzje ściagłek. W wolnym czasie rozbija samochody w Beam.NG, fotografuje i nagrywa.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najlepiej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments