0:00:03
Nazwa GTR, nie mówi za wiele fanom samochodówek w stylu NFS:MW. Trudno się zresztą temu dziwić. Któremu maniakowi gier typu arcade, chciałoby się ćwiczyć jazdę po jedynym torze przez 2… Tygodnie? Jednak na szczęście, nie tylko dla takich graczy, powstają gry. Pierwsza część GTR, wydana w Polsce przez firmę… Play(!), odniosła sukces. Być może nie tak wielki jak seria TOCA, jednak mimo wszystko, posiada rzeszę wiernych fanów. Jak wiadomo dobre produkty nie starzeją się szybko. Tylko czy GTR była grą dobrą? Z pewnością dla fanów symulacji- tak. Jednak nawet ich mogły denerwować takie szczegóły jak…
0:00:02
… słaba grafika. Co by nie pisać, była ona w pewnym sensie piętą achillesową tego produktu. Nawet najlepsze jedzenie, słabiej smakuje, gdy ma okropny wygląd. W GTR 2 FIA GT Racing Game postawiono na nią ogromny aspekt. Widać wyraźnie, że twórcy gry – SimBin Development, zamierzają trafić do większej rzeszy graczy. Gra ma obsługiwać technologię DirectX 9 i wykorzystywać w pełni jej możliwości. To co dziać się będzie na torze, jeszcze bardziej ma przypominać prawdziwy wyścig. W czasie jazdy, dane nam będzie zaobserwować zmieniające się pory dnia i zmienne warunki pogodowe. Deszcz, który spadnie na jezdnię, ma ją czynić mokrą i lśniącą. Zmianom ulegną także tory, po których dane nam będzie jeździć. Dzięki licencji FIA GT, znajdzie się ich w grze aż 28, w tym kilka historycznych. Także infrastruktura wokół toru, ma ulec znaczącej poprawie. Jednak największą niespodzianką jest liczba aut, które poprowadzimy. W poprzedniej części gry było ich 56. GTR 2 pod tym względem deklasuje poprzednika. Do dyspozycji gracza oddane zostaną 140 maszyny, podzielone na odpowiednie klasy.
0:00:01
Aby okiełznać stalowego rumaka:) potrzeba profesjonalnego przygotowania. SimBin stworzył na potrzeby graczy tryb nazwany Driving School, którego głównym celem jest pomoc i nauka. Z jednej strony, ma on pozwolić nowym adeptom gry łatwiejsze zapoznanie się z tytułem, a z drugiej dać „pstyczka po nosie” wytrwałym fanom GTR. Sequel oferować ma jeszcze bardziej realistyczną fizykę jazdy i model prowadzenia auta, na żywo przypominający prawdziwe samochody, startujące w cyklu FIA GT. Aby stworzyć odpowiedni nastrój, twórcy wprowadzili do gry, nagrane wcześniej odgłosy prawdziwych odpowiedników wirtualnych aut. Także odgłosy wokół toru, mają na żywo przywodzić na myśl prawdziwy wyścig.
0:00:00 – GO !
Go, go, go… Czyli z czym to się je? Przede wszystkim z dobrą kierownicą. Bez niej, raczej nie mamy co próbować swoich sił , nawet w podstawowym trybie gry nazwanym Novice. Jedzenie zupy widelcem nie jest najlepszym wyborem. Na prawdziwych maniaków czekają jeszcze dwa- Semi-Pro i Simulation. W tym ostatnim liczy się każdy szczegół. Szczególnie w nim, nabiera znaczenia technologia LiveTrack, która stale monitoruje warunki na torze i odpowiednio zmienia charakterystykę prowadzenia auta. Dodajmy do tego, zapowiadany bardzo realny system zniszczeń i gra dla kompletnych hardkorowych świrów gotowa! (nie urażając nikogo). Dla wszystkich graczy, oferowane będzie 6 trybów rozgrywki, jednak tylko „hardkorowe świry” skorzystają z ostatniego z nich. „Proximus 24H” to wyścig na legendarnym torze Spa Francorchamps, który trwać będzie 24 godziny…
GTR 2 oferować ma jeszcze lepszy i jeszcze bardziej doskonały multiplayer. Zmierzyć się będzie można poprzez LAN, TCP/IP lub system Lobby. Pozwala on na bieżąco monitorować serwery i obecnych w grze zawodników. Na wzór np. Live For Speed, gracze będą mogli korzystać z czata i opcji wyrzucania „niechcianych” graczy. Wszystko to czeka nas już w lipcu. Warto czekać…
producent: SimBin Development Team
wydawca: 10tacle Studios
Data Premiery:
– Świat: lipiec 2006
– Polska: obecnie brak planów wydania