Ponieważ Project CARS 2 urosło i przybyło mu nowych opcji, a sam gatunek jest raczej skomplikowany, spróbuje wprowadzić do wstępnych ustawień – tak żeby początkujący gracz mógł w 10 min ogarnąć najważniejsze funkcje i zacząć zabawę z nową grą.
Ustawienia graficzne
Gra jest ładna i choć generalnie ma dobrą optymalizację potrafi być wymagająca sprzętowo. Dla godnego wyglądu w 1080p wymaga jednak znalezienia odpowiedniego poziomu antyaliasingu (wygładzania krawędzi). Wszystkie porady z części pierwszej zachowały aktualność, tak więc polecam zajrzeć tu.
pCARS jak każdy sim woli więcej niż 60 fps, dlatego lepiej celować w średnie 90fps, a najlepiej zablokować gdzieś w tej okolicy. Można to zrobić softem jak MSI Afterburner z dodatkiem RTSS, lub za pomocą linii komend w Steam -fpscap XX gdzie XX to fps na które blokujemy render np. 90
Konfiguracja kierownicy
Zaczynamy od znalezienia profilu naszej kiery, niestety nie załatwi to przypisu przycisków i tak trzeba zbindować wszystkie funkcje manualnie. Bez obaw, gra rozpozna też kierownice innych mniej znanych producentów czy OSW.
Jeśli chcecie jeździć tylko na łopatkach, to zaznaczamy auto sprzęgło, które zadziała w autach bez sekwencji. Auto sprzęgło nie jest najlepiej rozwiązane, więc w miarę możliwości lepiej z niego nie korzystać (zamula zmiany, utrudnia ruszanie po spinie itp). Można je też przypisać pod przycisk.
Najpierw bindowanie urządzeń, potem kalibracja. Przypisujemy pedały, skrzynie biegów, ręczny i co tam mamy. Dalej można skalibrować kierę i pedały.
Przy okazji warto przypisać przyciski/pokrętła do regulacji FFB, pCARS2 nie ma osobnych ustawień dla każdego auta, więc za każdym razem trzeba podregulowywać siły osobno. Bez dobrego FFB nie ma jazdy, więc radzę nie omijać tego kroku.
Wracamy ustawić FFB. Na początek polecam wybrać preset RAW – FFB bez efektów nadpisanych, bezpośrednie, linearne, z wyjściowymi ustawieniami jak na screenie.
Flavour: RAW
Gain: 100 (można regulować w locie przyciskami)
Volume: 50 (można regulować w locie przyciskami)
Tone: 50
FX: 50
Spring 0.20
Ustawienie poprawnego FOV
Od dobrze ustawionego widoku, zależy nasze czucie drogi jak i poczucie prędkości.
W następnej zakładce wszystko do regulacji FOV i POV, czyli pola widzenia i punktu mocowania kamery (naszego widoku). FOV w pCARS jest horyzontalny, także dla monitora 16:9 w rozmiarze 27″ stojącego w odległości 60-80 cm będzie to okolica 80.
Dostosowanie ruchów kamery
Jeśli nie przepadacie za nadmiernymi ruchami kamery w czasie jazdy to polecam poniższe ustawienia stabilizujące kamerę:
Movement
High Speed Shake OFF
World Movement 99
G-Force 0
Ograniczenie poziomu zniszczeń
Na początek, żeby oszczędzić sobie frustracji z rozwalającym nas AI, sugeruje wyłączyć uszkodzenia do poziomu Visual Only, tak samo usterki mechaniczne (randomowe) na OFF.
Options / Gameplay / Authenticity
Damage Type – Visual only
Mechanical failures No
Określamy poziom sztucznej inteligencji
Poziom przeciwników jest bardzo różny, ogólnie 75/50 powinien być średniak, ale to zależy od kombinacji auta i toru. Na początek lepiej wybrać jednego bota i zobaczyć jak sobie radzi. Wrzucając pełny grid nie należy się dziwić rozwałce. AI to nie jest najmocniejsza strona gry.Wybierając multiclass można dodać do 4 klas rywali na torze.
RACE / Opponent settings
Ustawienia kar
Tu można ograniczyć na początek kary, żeby nie wlepiało w czasie testów i jazdy po bandach.
RACE / Rules & Regulations
Track limit penalties OFF
Drive thru OFF
Pit Exit OFF
Polecane auta
Na początek warto zacząć od czegoś z gwarancją dobrego wykonania, tak fizyki jak i od strony graficznej.
Polecam coś z GT3, najlepsze auta moim zdaniem.
Inne dobre na początek, które fajnie oddano to:
Audi R8 V10 Plus
BAC MONO
Ford GT
każda Ginetta
McLaren 570S
Radicale
większość LMP
Wybierając auto po lewej na dole wybór malowania – Livery, na własne malowania jest 1 slot.
Pomoc w setupie auta
Defaultowe ustawienia w pCARS są „bezpieczne”, pod graczy na padach, auta nadmiernie płużą. Dlatego jeżeli nie znasz się na ustawieniach zawieszenia, a chcesz coś bardziej realistycznego, skorzystaj z porad inżyniera i prostych Q&A. Zaznacz że auto nie skręca, a automatycznie zostanie przestawione zawieszenie w kierunku bardziej realnego (zdecydowanie mniej podsterownego, co nie znaczy że zaraz nadsterownego, powinno być realniej i tyle).
RACE engineer / Suspension / The car doesn’t turn into corners
Regulacja FFB już na torze
W niektórych autach będziemy mieli za słabe efekty w innych clipping (za duże siły na kole, jakby zamierała w zakrętach nie mogąc przekazać już więcej sygnałów). Dlatego przełącz HUD na telemetrię i monitoruj wykres FFB po lewej na dole, teraz można dopasować siły z pomocą pokręteł Volume i Tone (i sprawdzić ich moc w menu).
Orientacja w terenie – Spotter
Włącz spottera na Always, dużo ciekawsze rozwiązanie w stylu iRacing, niż strzałki pokazujące przeciwników. Rzecz konieczna w multiplayerze, żeby nie zrobić wstydu.
GAMEPLAY / Onscreen guides
SPOTTER Always
To z zasadzie wszystko, jesteś gotów do pierwszej jazdy. Project CARS to złożona gra i wymaga trochę czasu i zrozumienia wielu elementów. Żeby czerpać z niej w pełni przyjemność warto zacząć od małych kroczków i nie rzucać się od razu na wszystkie ficzery, jest sporo do odkrycia!
Dobrej zabawy!
Materiał autorstwa raufzero za zgodą www.simrace.pl.