Newsy

Assetto Corsa Competizione. Pytania i odpowiedzi

Jakiś czas temu włoskie studio Kunos Simulazioni zapowiedziało kolejną odsłonę swojego symulatora Assetto Corsa o podtytule Competizione. Informacja o nowej części ucieszyła fanów simracingu, ale wzbudziła także wiele obaw.

Zapowiedź informowała o nowym tytule, ale nie wyjaśniła wielu kwestii ważnych dla graczy m.in. wsparcia dla oryginalnego AC po premierze Competizione, czy silnika fizycznego nowej odsłony. W związku w powyższym w mediach społecznościowych pojawiało się wiele pytań od fanów, na część których studio zdecydowało się dziś odpowiedzieć.

Poniżej znajdziecie pytania wraz z odpowiedziami, które pojawiły się na blogu Kunos Simulazioni.

Informacje o Assetto Corsa Competizione

Q: Czym jest Assetto Corsa Competizione?

A: AC: Competizione jest naszym nowym symulatorem wyścigowym na oficjalnej licencji Blancpain GT Series Championship by SRO, skupiającym się wyścigach klasy GT3. ACC nie jest dodatkiem bądź ekspansją do podstawowej wersji Assetto Corsa, lecz oddzielnym i nowym produktem!

Q: Czy AC Competizione to spin-off Assetto Corsy?

A: Absolutnie nie! AC Competizione jest tworzone od podstaw. Zaletą produktu jest wierne odwzorowanie serii Blancpain GT, co zostanie osiągnięte dzięki doświadczeniu nabytemu podczas tworzenia AC. Mimo wszystko, AC Competizione to nie po prostu AC z oficjalną licencją – to kompletnie nowa gra która zaoferuje realistyczne prowadzanie samochodów, nowe możliwości oraz rozgrywkę, której nie widziano w naszych poprzednich produktach.

Q: AC Competizione będzie dostępne tylko na PC poprzez platformę Steam, czy również na konsolach?

A: Na razie skupiamy się wyłącznie na wersji pecetowej, którą będziemy dopracowywać poprzez program Early Access.

Q: Czy AC Competizione będzie używać fizyki z silnika UE4?

A: AC: Competizione będzie wyposażone w ewolucję silnika fizycznego znanego z Assetto Corsy, który jest kompletnie niezależny od fizyki w silniku UE4.

Q: Co się stanie z Assetto Corsą skoro pracujecie teraz nad Competizione?

A: Gra będzie w dalszym ciągu dostępna do kupna, serwery i lobby w trybie wieloosobowym będą również dostępne i aktywne póki gracze będą ich używać. Jednak gra nie otrzyma kolejnych aktualizacji (w końcu minęło już 7 lat od rozpoczęcia prac nad AC, oraz 4 lata od wypuszczenia wersji 1.0). Cały nasz zespół skupia się aktualnie nad AC: Competizione.

Q: Dlaczego Blancpain GT? Co czyni tą serię tak specjalną?

A: Kiedy zaczęliśmy myśleć jak miałaby wyglądać nowa część AC, zauważyliśmy że aktualna generacja gier wyścigowych oferuje dużo tytułów, które są różnorodne pod względem rodzajów wyścigów, w których uczestniczą najróżniejsze samochody. Tak duża zawartość ma swoje minusy w postaci szukania kompromisów w takich aspektach jak punktowanie graczy, zasady wyścigów, rodzaje rozgrywek, itd.
Z drugiej strony, bardzo mało gier jest dedykowanych do konkretnych serii wyścigowych, którą można niemal perfekcyjnie odwzorować w dbałości o każdy szczegół.
Kiedykolwiek pytaliśmy naszych graczy o opinię, wyścigi GT zawsze były na szczycie listy życzeń, a następnie dowiedzieliśmy się że Blancpain GT pasuje niemal idealnie! Z takimi możliwościami jak krótkie sprinty, wyścigi wytrzymałościowe, nocne ściganie, zmiany kierowców, oficjalne zespoły z kierowcami, to było to czeka szukają gracze! Nie wspominając już o samochodach światowej klasy GT, które w swojej wyścigowej skórze owocują niesamowitym prowadzeniem, lekkością, przyczepnością oraz siłą hamowania. Dodajmy do tego 24 godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps, i mamy najbardziej porywające wyścigi serii GT.

Q: Czy zobaczymy cykl dobowy w Assetto Corsa Competizione?

A: Tak – gracze dostaną możliwość ścigania się o każdej porze, dzięki płynnym przejściom między dniem i nocą.

Q: Jakie są zalecane wymagania aby odpalić Assetto Corsa Competizione?

A: Absolutnym minimum w jakie celujemy jest aktualnie procesor Intel i5-2500 lub AMD FX-8100, 4GB pamięci RAM oraz karta graficzna na poziomie GTX 760. Niestety, póki co jest zbyt wcześnie na bardziej precyzyjny opis, jednak na dniach będziemy aktualizować informacje odnośnie wymagań do ACC. Jeżeli masz zamiar ulepszyć swój sprzęt specjalnie do Competizione, proponujemy poczekać do debiutu wersji na Early Access.

Q: Czy Assetto Corsa Competizione będzie miało wsparcie dla modów, i czy moderzy będą w stanie przenieść swoje mody a AC do Competizione?

A: Struktura Assetto Corsy była od początku otwarta na modyfikacje, jednak z racji zastosowanie nowego silnika graficznego jakim jest UE4, Competizione ma zupełnie inną strukturę i format plików, więc modyfikacje z AC nie zadziałają na Competizione. Wiemy jak ważna była otwartość na modyfikacje graczy w kontekście rynkowego sukcesu AC, jednak z racji małego doświadczenia z Unreal Engine 4 (jest to pierwszy przypadek kiedy używamy silnika innego niż ten stworzony przez nas) trudno na ten moment powiedzieć coś więcej o modowalności Competizione, jednak pracujemy nad tym.

Tłumaczenie pytań i odpowiedzi – SimRace.pl

5 1 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments