Czym jest asysta linii wyścigowej? W bardzo dużym skrócie jest to wyrysowana na torze linia, pokazująca optymalny tor pokonywania zakrętów, zmieniająca swój kolor w zakresie: zielony – żółty – czerwony, który określa czy nasza prędkość jest odpowiednia, na granicy przyczepności, czy za duża w danym miejscu na torze.
Jest to niezwykle pomocna asysta, zwłaszcza dla osób które nie znają nitki toru i o ile jest to asysta ułatwiająca jazdę, mająca grono swoich zwolenników, to jest o tyle nierealistyczna i w niektórych aspektach nawet mająca negatywny wpływ w trakcie wyścigu.
Zalety:
- Od razu wiadomo jak poruszać się po torze,
- Nie trzeba uczyć się punktów hamowania lub ułatwia naukę punktów hamowania,
- Jazda z linią jest mniej wymagająca, wymaga mniej skupienia, jazda mniej męczy.
Wady:
- Często linia jest poprowadzona bardzo bezpiecznie, wobec tego nie jest najszybszym sposobem przejechania toru,
- Gracz nie skupia się na otoczeniu i sytuacji na torze, a na linii co może dezorientować podczas ścigania się.
Co myślicie na temat linii wyścigowej w grach typu sim/simcade? Dajcie znać w komentarzach, a poniżej odpowiedzi naszej ekipy:
Jacek Piąstka – Nigdy praktycznie. W symulatorach full sim używam jeśli zmienia kolor żeby nauczyć się miejsc hamowania.
Michał Pochopień – W ogóle. Prawie zawsze jest źle zrobiona.
Adam Jabłoński – Nie, w rzeczywistości kierowcy sobie radzą bez kreski na torze więc i ja jej nie potrzebuję.
Alan Szyszka – Pierwsza rzecz jaką wyłączam odpalając gry wyścigowe. Dobre dla nowicjuszy co mają pierwszy raz styczność z grami.
Rafał Peroń – Dla mnie ta linia jest fajną pomocą na samym początku, przy pierwszych kilku okrążeniach, gdy nie znam danego toru. Po tym ją wyłączam i szukam punktów hamowania na podstawie otoczenia. Uważam, że na dłuższą metę tego typu asysta się nie sprawdza i może spowodować więcej szkody, niż pożytku.