Auto Nostalgia 2019

Autor: MarK
Data: 13 kwietnia 2019

Po prostu klasyki


Kolejna kategoria aut to te, które po prostu zawsze są ciekawe. Tu niemal w całości załapuje się klub brytyjskich klasyków z samymi Brytyjczykami na stanowisku z resztą. Generalnie towarzystwo bawiło się tam całkiem nieźle i w duchu ich kultury, czyli popijało szampana i zajadało się tartami itp. Wśród aut wartych uwagi był na pewno Lotus 7, czy Bentley 3.5 Litre Sport, o którym więcej możecie przeczytać w relacji z poprzedniej edycji imprezy. Poza tym pojazdy takie jak Triumph TR6, E-Type, Jensen Interceptor i niejeden Austin Healey. Tu było na co popatrzeć.

Rząd Astonów od DB5 począwszy.
Na wystawie można też było znaleźć „standardowy” pakiet amerykańskich kolosów. Z ciekawostek warto natomiast wspomnieć o wystawie aut brazylijskich oraz o ekspozycji Polonezów pick-up, w tym jednego z bodaj trzech egzemplarzy trzyosiowego prototypu. Pod ów egzemplarzem rozłożona była folia, więc widać wciąż coś oddawał do świata zewnętrznego, co wcale mnie nie zaskoczyło. Pozostając przy polskiej motoryzacji znaleźć mogliśmy także dwa niesamowicie odpicowane STARy. Śmiem sądzić, że były w stanie technicznym lepszym niż podczas wyjazdu z fabryki, a przynajmniej tak się prezentowały.

Prototyp Poloneza Pick-Up z trzema osiami

Miło patrzeć


Wspomnieć muszę także o wystawie klubu Porsche oraz o grupie aut, z którymi zawsze miło obcować. Tu wybijały się dwa Fiaty 130, czyli większy i bardziej luksusowy krewniak modelu 125 Special. Mi zdecydowanie bardziej podobał się model sedan, mający w sobie sporo włoskiego szyku i V6 firmowane przez Ferrari (!!!) pod maską. Był też ładny model 130 Coupe, ale mi nieco mniej odpowiadał, ze względu na przednie światła i całą sylwetkę jakby wprost zerżniętą z Peugeota 504.

Silnik Ffff…. Fiata 130
Ciekawych aut było jeszcze całkiem sporo, choć też dość licznie występowały zdecydowanie młodsze konstrukcje, jak Toyota Supra, czy choćby BMW E34. Były stoiska magazynu Classic Auto, czy Youngtimer Warsaw, ale brakowało nieco profesjonalnych stoisk koncernów, które swego czasu już pojawiały się na Auto Nostalgii. Pojawiały, bo potem nastąpiła zeszłoroczna klapa. Także rozumiem, że trzeba odbudować reputację, by poważne firmy powróciły.

Takie tam wnętrze typowego STARa
Przydało by się też czasem może nawet nieco mniej samochodów, ale lepiej wyeksponowanych, tak by każdy można było sobie spokojnie obejść i podziwiać, tak jak to być powinno. Rzędy aut ustawionych koło w koło tak, że widać maskę i ew. bok to nie jest perfekcyjny układ na taką imprezę.

Zdecydowana poprawa


Jest więc co poprawiać, ale Auto Nostalgia 2019 była zdecydowanie imprezą wartą odwiedzenia i polecenia. Na szczęście organizatorzy poszli po rozum do głowy i na targi wybrali halę TARGOWĄ. Teraz może być już tylko lepiej. Oby. Oby nikt znów nie wpadł tam na jakiś genialny pomysł odróżnienia się od reszty

Źródło: 4 kółka i nie tylko

Poprzednia strona << 1  2  

Wasza ocena relacji

 7.0 - 3 głosy
     Jak oceniasz tą relację?

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie