Testy

Autotest Skoda Superb II 1.4 TSI Ambition

Potrzebujesz reprezentacyjnej limuzyny, ale nie chcesz wyróżniać się? Mam dla Ciebie idealną propozycję! Jest nią najnowsza Skoda Superb. W teście przedstawię odmianę Ambition z turbobenzynowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 125KM.

To już nie jest Passat

Drugie wcielenie Skody Superb wzbudza wiele kontrowersji w świecie motoryzacji. Jednak, trzeba przyznać, że gdyby nie ten zabieg Superb nadal uważany byłby za bliźniaka poprzedniego Passata. Z przodu, Skoda Superb charakteryzuje się niesymetrycznymi lampami, które łączy niemalże prostokątna atrapa silnika, po części chromowana. Z boku, widzimy długą na 4838 mm dostojną limuzynę, ozdobioną 17 calowymi alufelgami. Tył to przede wszystkim, niesymetrycznych rozmiarów lampy, które trudno pomylić z tymi w innych autach.

Ocena stylistyki: 4+

Przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń

Już poprzednia generacja Skody Superb oferowała bardzo dużą ilość miejsca nawet dla piątki dorosłych osób. Najnowsza odmiana kontynuuje tą tradycję i w prezentowanym modelu wielkim grzechem jest stwierdzenie, że go brakuje. Przestrzeni jest pod dostatkiem, nawet wtedy, jak przed nami usiądzie bardzo wysoka osoba, my nadal możemy swobodnie założyć nogę na nogę! Przednie fotele i tylna kanapa jest bardzo wygodna wręcz komfortowa! Do bagażnika mamy dwojaki dostęp. Skoda nazwała ten system Twindoor, czyli raz kufer otwiera się typowo, jak na sedana przystało. Jeśli, jednak jest potrzeba zapakowania czegoś większego, mamy możliwość dostania się do niego identycznie jak w liftbacku. Kiedy już zdecydujemy w jaki sposób odtworzymy klapę, do dyspozycji otrzymamy aż 525 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni bagażowej.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Jest w każdym miejscu przejrzysta i czytelna, a co za tym idzie dziecinie prosta w obsłudze. Najwyżej „króluje” 7 calowy wyświetlacz obsługujący system czujników parkowania oraz radio, niżej znajduje się centrum dowodzenia dwustrefową, automatyczną klimatyzacją Climatronic. Zegary podświetlone na biały kolor, umieszczone są w dwóch oddzielnych tubach rozdzielonych wyświetlaczem komputera pokładowego. Materiały i plastiki jakie wykorzystano we wnętrzu testowanej Skody Superb stoją na bardzo wysokim poziomie i nie budzą żadnych zastrzeżeń.

Ocena wnętrza: 5

Pozytywne zaskoczenie

Limuzyny najczęściej wyposażone są w potężne silniki benzynowe. Otwieram maskę testowanej Skody i moim oczom ukazuje się też, benzynowa jednostka napędowa wyposażona w turbinę, ale o pojemności 1390 ccm! Moc, która producent uzyskał z tego silnika, to równe 125KM. Każdy pewnie teraz ironicznie uśmiecha się i myśli, to na pewno nie jeździ. Otóż, każdy kto pomyślał właśnie tak, jest w wielkim błędzie! Ta jednostka pozytywnie zaskoczyła wszystkich, którzy mieli okazję przejechać się tym modelem. Pierwszą setkę osiągamy po 10,1 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić ważącą 1425 kg Skodę Superb do około 200 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 6 biegowej, manualnej skrzyni. Połączenie dobrze pracującej skrzyni i sporego momentu obrotowego, który wynosi równe 200Nm, a dostępny jest w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. daje bardzo dobrą elastyczność prezentowanej Skody Superb. Nie odczujemy braku przyśpieszenia niezależnie w jakiej sytuacji się znajdujemy.

Jak na limuzynę, zawieszenie zestrojono stosunkowo twardo. Jakie są tego konsekwencje? Otóż: po pierwsze: auto trzyma się bardzo dobrze drogi, niczym sportowe. Bardzo trudno Superb wprowadzić w niekontrolowany poślizg, krótko mówiąc, samochodem podróżujemy bezpiecznie. Po drugie: mamy zapewnione komfortowe podróżowanie, ale czasem twarde zawieszenie daje o sobie znać, szczególnie na dziurawych i nierównych drogach. No, cóż nie wszystko może być idealne!

Pora spojrzeć na zużycie paliwa. Skoda Superb przy pełnym 60 litrowym baku pozwala na przejechanie około 800 kilometrów bez tankowania. Zawdzięczamy to niewielkiemu apetytowi na paliwo, które wyniosło podczas całego testu zaledwie 7,5 litrów benzyny bezołowiowej, na każde 100 kilometrów. W mieście spalanie oscyluje w granicach 9,7 litrów.

Ocena silnika: 5

Reprezentacyjne auto

Skodę Superb bez wątpienia można określić autem reprezentacyjnym, bo oferuje niesamowicie przestronne wnętrze, które zapewnia bardzo wysoki komfort podróżowania nawet na dalekich trasach. Oprócz tego, kierowca ma do dyspozycji bardzo liczną gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, z których według mnie, najbardziej godnym uwagi jest prezentowany dziś silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 125KM.

Ocena końcowa: 5-

Informacje

Skoda Superb II 1.4 TSI Ambition – galeria

Plusy
+ Nowoczesny silnik
+ Przestronne wnętrze
+ System Twindoor
+ Dobrze spasowane plastiki
+ Niewielkie spalanie

Minusy
– Cena wersji testowanej
– Brak sterowania radiem na kierownicy

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1390 ccm (turbobenzynowy)
Moc: 125 KM przy 5000 obr./min
Moment obr.: 200 Nm przy 1500-4000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,1 sek.
Vmaks: 201 km/h
Zużycie paliwa: 9,0/5,4/6,8 [9,7/6,1/7,5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Teoretyczny zasięg: 800 kilometrów
Wymiary: 4838/1817/1462 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1425 kg
Ładowność: 620 kg
Pojemność bagażnika: 525/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Ambition

Dodatkowe wyposażenie: asystent parkowania z czujnikiem parkowania z przodu (+ 2300 zł), boczne poduszki powietrzne z tyłu (+ 1300 zł), elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne (+ 1300 zł), obręcze kół ze stopów lekkich Trifid 7.5Jx17 4 szt. (+ 1500 zł), radioodtwarzacz Bolero CD, MP3, zintegrowana zmieniarka płyt CD (2 DIN) (+ 1300 zł)

Cena: 90 500 zł. [wersja Ambition] około 98 200 zł [wersja testowana]

Artykuł powstał we współpracy z serwisem www.AutoTesty.com.pl.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments