Japońska marka zyskała lojalnych fanów dzięki samochodowi miejskiemu Swift i swojemu rodzeństwu Ignis SUV, ale Baleno to trzecia oferta samochodów kompaktowych. Jest nieco większy od Swifta, ale wciąż na tyle mały, że można go uznać za samochód miejski.
Suzuki Baleno jest ponownie na rynku motoryzacyjny od 2015 roku i walczy w segmencie maluchów. Baleno jest ciekawą propozycją ze względu na swoją stylistykę, choć konkurenci w tej klasie mają stawiają wysoko poprzeczkę. Dlaczego więc mielibyśmy wybrać Baleno? Czy skusi nas tylko ceną czy ma coś więcej do zaoferowania?
Nasze testowane Baleno otrzymaliśmy z silnikiem 1.2 DualJet Hybrid w najbogatszej wersji wyposażenia Elegance. Auto jest 5-drzwiowym hatchbackiem zapewniający dużą przyjemność z jazdy i spełniający oczekiwania współczesnych klientów pod względem niskiego zużycia paliwa, nowoczesnych technologii i ciekawego wzornictwa. Opinie jakie można spotkać o aucie są różne, ale pamiętajmy o tym co jest najważniejsze w miejskich autach: cena, przestronność, wygoda i łatwość w obsłudze – a to wszystko zapewnia nam właśnie Baleno.
Baleno mimo kompaktowych rozmiarów nadwozia o długości 3995 mm, zaskakuje przestronnym i wygodnym wnętrzem. Mamy sporą ilość miejsca na nogi i ramiona, na tylnej kanapie również możemy podróżować wygodnie. 320 lub po złożeniu tylnej kanapy 355 litrowy bagażnik oferuje jedną z największych pojemności w tej klasie samochodów, który znakomicie sprawdza się zarówno podczas codziennych zakupów, jak i krótszych podróży. Wg oficjalnych informacji Suzuki bagażnik sprawdzi się również na nasze wakacyjne voyage i zmieścimy w nim nasze bagaże, ale radzimy nie ryzykować, chyba, że na te wakacje wybierze się dwójka facetów, którzy nie potrzebują kilkunastu toreb z ciuchami i kosmetykami.
W wersji Elegance otrzymaliśmy: podgrzewane przednie fotele, bezkluczykowy system dostępu, reflektory biksenonowe oraz system wspomagania hamowania awaryjnego, a każdą jazdę autem umili rozbudowany system multimedialny. Zatrzymajmy się chwilę na owym systemie, który może i wygląda na pierwszy rzut oka na nieco przestarzały, ale zawiera nowoczesne i niezbędne dodatki. 7-calowy ekran dotykowy gwarantuje intuicyjnie prostą obsługę funkcji multimedialnych – systemu audio, zestawu głośnomówiącego, nawigacji – oraz pozwala podłączyć smartfon. Menu podzielone jest na czterech tryby obsługi – audio, telefon, jazda oraz łączność (czyli nasz smartfon). System współpracuje z Apple CarPlay oraz MirrorLink. System nawigacji dostaniemy z kartą pamięci SD (na wybranych europejskich rynkach karty SD sprzedawane są osobno), które udostępniają nam możliwość korzystanie z systemu nawigacji 3D.
Testowany egzemplarz jak wcześniej wspomnieliśmy posiada silnik 1.2 DUALJET, jednostka ta oferuje podwójny system wtryskowy podnoszący wydajność oraz osiągi bez konieczności zastosowania układu turbodoładowania, nowy hybrydowy układ napędowy SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) z silnikiem DUALJET oferuje jeszcze większą oszczędność paliwa, co jest bardzo istotne przy miejskich warunkach jazdy. Spalanie, które udało nam się osiągnąć w mieście to średnio 6,4 litra, na trasach szybkiego ruchu: przy średnio 120 km/h – 5,8 litra, a przy wyższej prędkości 140 km/h 7,2 litra, a więc wynik zadowalający. Suzuki w swojej ofercie posiada również silnik 1.0 BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta małolitrażowa jednostka cechuje się dobrymi osiągami, wysoką wartością momentu obrotowego oraz niskim zużyciem paliwa. W obu przypadkach możemy wybrać 5-stopniową przekładnią manualną. Dodatkowo Baleno z silnikiem 1.0 BOOSTERJET posiada możliwość wyboru w 6-stopniowej przekładni automatycznej.
Na koniec trochę o bezpieczeństwie jakie zapewnia nam Baleno. Tutaj Suzuki chwali się, że chronione są wszystkie podróżujące osoby w aucie. Dwie przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki powietrzne na pokładzie dają wyjątkowe poczucie bezpieczeństwa. Ponadto kabina chroniona jest również przez konstrukcję nadwozia, która efektywnie pochłania i rozprasza energię powstałą podczas zderzenia czołowego i bocznego oraz uderzenia w tył auta.
To jeszcze trochę o kwotach jakie musimy zapłacić Suzuki Baleno. Najtańsza wersja kosztuje 43 900 zł i oferuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS+EBD+BAS, system kontroli ciśnienia w oponach, klimatyzację manualną czy elektryczną regulację szyb przednich. Cennik zamyka kwota 73900 zł za która otrzymamy Baleno 1.0 BOOSTERJET z 6-biegową automatyczna skrzynią biegów. My otrzymaliśmy na test Baleno 1.2 DualJet SHVS w wersji wyposażenia Elegance oraz 5-biegową skrzynią manualną w ceniE 65900 zł.
Pełna galeria Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS
Źródło: AutoTesty.com.pl