Bentley kojarzy się głównie z luksusem. Założę się, że słysząc nazwę marki, przed oczami masz Bentayge, Mulsane albo Continentala GT. Nie są to auta, które emanują sportem. Dziwić może, że początki Bentleya sięgają właśnie motorsportu, a dokładnie pierwszych wyścigów w LeMans. Później Bentley startował też w innych seriach, jedną z nich był wyścig górski Pikes Peaks.
![Bentley Continetal GT3 Pikes Peak front](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/04/Continental-GT3-Pikes-Peak-1-1024x682.jpg)
„Najbardziej dynamiczny Bentley”
Dlaczego wspominam o Pikes Peak? Marka z Cerwe zaprezentowała nam swoje nowe narzędzie do nabijania rekordów na górskich szczytach. Continental GT3 Pikes Peak, co prawda ma w nazwie Continental, ale poza nią nie ma nic wspólnego ze popularnym GT.
Auto nie jest już eleganckim coupe z gładkimi liniami, tutaj sylwetka zdominowana jest przez ogromny spojler z tyłu. Ludzie z Bentleya twierdzą, że to największe skrzydło jakie stworzyli! Pod spojlerem znalazło się miejsce na równie wielki dyfuzor. Jego rozmiary są tak absurdalne, ciężko stwierdzić że to w ogóle element auta, a nie jakiegoś sprzętu ciężkiego.
![](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/04/Continental-GT3-Pikes-Peak-7-1024x682.jpg)
Z frontem jest podobnie. Na przód „Contiego” trafiły liczne skrzydła, które mają zadbać o maksymalny docisk przedniej osi, a przy tym sprawiają wrażenie jakby zostały po prostu przemontowane z samolotu. Całość oczywiście jest wykonana z ultra lekkich materiałów, żeby auto było jak najlżejsze.
![Bentley Continetal GT3 Pikes Peak Grill](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/04/Continental-GT3-Pikes-Peak-5-1024x682.jpg)
Ekstremalne auto, ekstremalny wyścig
Skąd takie przywiązanie do wagi oraz przesadnie duże aero? Trasa Pikes Peak zawiera 156 zakrętów, dlatego też masa auta musi być możliwie jak najniższa, a samochód musi być jak najbardziej sztywny i pewny w prowadzeniu. Rozbudowana aerodynamika jest podyktowana niską gęstością powietrza na trasie wyścigu. Linia startu jest na wysokości ponad 2800 m n.p.m , a meta znajduje się na 4300 m n.p.m. Powietrze na tej wysokości jest więc znacznie rzadsze, a co za tym idzie, potrzeba odpowiednich narzędzi aby zadbać o odpowiedni docisk.
![Bentley Continetal GT3 Pikes Peak bok](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/04/Continental-GT3-Pikes-Peak-3-1024x682.jpg)
Nowy rozdział wyczynowych silników spalinowych
Bentley zdecydował, że GT3 będzie napędzał, znany z wersji cywilnych, silnik 4.0 V8 Turbo. Jednakże podobnie jak reszta auta, motor też został poddany modyfikacjom. Serce GT3 zasilane jest, podobno odnawialnym biopaliwem. Inżynierowie wciąż jeszcze eksperymentują z odpowiednimi mieszankami, ale szacuje się, że takie rozwiązanie pozwoli ograniczyć emisję gazów cieplarnianych nawet o 85%.
Jest to decyzja która idzie zgodnie z duchem marki, która stawia na jak najbardziej oszczędne i ekologiczne rozwiązania
Kto wie, może uda im się pobić rekord z 2019 roku?