Seria Super Sport powstaje od 1931 roku i została zapoczątkowana modelem Type 55 Super Sport. Modele opatrzone tym mianem zawsze wyróżniały się na tle pozostałych Bugatti. Co zatem zmieniło się względem standardowego Chirona?
Przede wszystkim aerodynamika i zawieszenie
Pierwszy rzut oka i już widać różnicę. Nisko zawieszony przód, przeprojektowane błotniki i wydłużony tył auta jasno wskazują, że Bugatti postawiło na znaczne zmiany aerodynamiki. Auto zostało „wyciągnięte” o 25 centymetrów, dyfuzor z tyłu jest bardziej wyeksponowany, a wydech został przeprojektowany. Z boku auta, pozornie nieistotne modyfikacje tworzą kurtyny powietrzne, które minimalizują przepływ powietrza. Z przodu znajdziemy ukłon w stronę modelu Eb110, w postaci otworów wylotowych na błotniku. Uwalniają one ciśnienie powietrza z nadkoli, zwiększając docisk przedniej osi. Nawet nowe magnezowe felgi, zaprojektowane wyłącznie dla tego auta, mają swój wkład w aerodynamikę.
Całe auto ma być sztywne, dzięki twardszym sprężynom, a układ kierowniczy jeszcze bardziej bezpośredni. Oczywiście nie zabijając komfortu. To wciąż samochód, którym bez problemu pojedziesz na drugi koniec kontynentu, tylko że teraz będziesz miał przy okazji nieco więcej zabawy. Do tego dochodzą nowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które mają wytrzymywać prędkości nawet do 500km/h!
W drugiej kolejności, osiągi
Nie oszukujmy się. Bazowy Chiron to już niezwykle wysoko zawieszona poprzeczka, ale i w tym aspekcie Super Sport musi być lepszy.
Chiron Super Sport jest więc lżejszy o 23 kilogramy i mocniejszy o 100KM. Ogromne 8 litrowe W16 generuje 1600 koni mechanicznych oraz 1600 Nm momentu obrotowego. Co niezwykle istotne ten ogromny moment jest dostępny w zakresie od 2000 do 7000 obr./min. Skoro o zakresie obrotów mowa, silnik kręci się teraz do 7100 obr./min., to o 300 więcej niż Chiron, dzięki czemu auto jest bardziej dynamiczne i zwinne. Cała moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Jak przekłada się to na osiągi?
Bugatti nie podaje czasów 0-100. Natomiast 0-200 wynosi 5.8 sekundy, a 0-300 12.1. Ciekawostką jest, że poprawiono też czas 0-400 względem zwykłego Chirona o 7%. Prędkość maksymalna wynosi 440 km/h.
Wszystkie te zmiany sprawiają, że podróż i rozwijanie wysokich prędkości będzie przychodziło łatwo i komfortowo. Zmiany w aerodynamice mają gwarantować stabilność i spokój, natomiast wzmocniony silnik ma charakteryzować się wysoką kulturą pracy i możliwością „odepchnięcia się” w każdym momencie. Bugatti nie chce wystawiać tego auta do bicia rekordów. Oni chcą dać swoim klientom jak największą wygodę, przy możliwie najwyższej prędkości. Dodam na koniec, że cena to 3,2 miliona Euro.