Newsy

Challenger SRT8 "na dopingu"

Nie minęło zbyt wiele czasu od wyprodukowania pierwszych egzemplarzy Dodge’a Challenger SRT8, a już zaczęły się jego pierwsze modyfikacje. Najwyraźniej dla niektórych właścicieli seryjne 425KM w 6.1 litrowy HEMI to wciąż za mało.

Firma zajmująca się modyfikacjamia silników – Speedfactory – postanowiła dorzucić pod maskę kompresor. Co prawda nie jest to pionierski projekt, bo jednostka silnikowa znana jest już z innych modeli SRT8, ale liczby jakie „wypluła” hamownia robią wrażenie.

Pierwszy rzut oka na wykres i … 495KM. Właściwie to marny przyrost jak na zamontowanie kompresora! Przyglądamy się dokładniej i staje się jasnym, że owe 495KM dostajemy na kołach! Po przeliczeniu strat Speedfactory twierdzi, że silnik powinien generować ok. 600KM, a wtedy przyrost mocy o 40% od razu poprawia humor właściciela 😉

Wszystkie pierwsze 6400 egzemplarzy Challengera SRT8 zostało już dawno sprzedane. Ciekaw jestem, ile z nich pozostanie seryjnych. No cóż, najwyraźniej era muscle cars rozpoczyna się na nowo! 🙂

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments