Sam nie do końca jestem pewien. Jedno z tych aut jest japońskie, drugie niemieckie, a do porównania zabrali się amerykanie. Oba auta są po modyfikacjach i ich silniki generują moc w okolicach 600KM. Wyniki na torze dają jednak wiele do życzenia.
Jeden z amerykańskich portali internetowych – Torque.tv – pokusił się o porównanie dwóch zmodyfikowanych aut w tzw. pojedynku 'Head 2 Head’ (w wolnym tłumaczeniu: 'łeb w łeb’). Jedno z auto to Nissan GT-R zmodyfikowany przez firmę Cobb, której celem było podniesienie mocy nie naruszając komfortu jazdy, dzięki czemu samochód wciąż może służyć do jazdy na codzień. Po przeróbkach GT-R legitymuje się mocą 600KM, momentem obrotowym 786 Nm i waży 1633 kg.
Porsche 911 Turbo zostało zmodyfikowane przez znaną firmę Techart, która podniosła moc auta do 630 KM, moment obrotowy sięgnął 818 Nm, a waga wynosi 1542 kg.
Oba auta zostały przetestowane na torze Willow Springs oraz na prostej. O ile wynik na prostej nie musi szokować, o tyle ponad 7 sekund różnicy na 4 kilometrowym okrążeniu zakrawa o kpinę. Tylko z kogo? Z ludzi, którzy to oglądają i mają w to wierzyć, czy z Porsche? Wszyscy wiedzą, że najnowsze dziecko Nissana jest wyjątkowo szybkie, ale nikt mi nie wmówi, że mocniejsze i lżejsze Porsche pojechało tak druzgodząco wolno. No cóż, najwidoczniej amerykanie zdążyli się już zachłysnąć GT-R’em i zrobili z niego kolejne bóstwo. Najwyraźniej zbyt szybko jeśli spojrzeć na problemy gwarancyjne i psujące się skrzynie biegów. Ale o tym kiedy indziej 😉
Materiał video: