Newsy

CUPRA Ateca pierwszym modelem nowej marki

CUPRA zyskuje własną tożsamość i staje się niezależną marką. Pierwszym modelem, jaki wyjedzie na drogi z jej logotypem jest Ateca.

CUPRA to nazwa świetnie znana miłośnikom motoryzacyjnych emocji. Istniejąca do tej pory jako najwyższa wersja wyposażenia modeli SEAT-a CUPRA oferowała wyjątkową moc, technologię i sportowy design. To niepowtarzalne połączenie cech sprawiło, że CUPRA szybko zyskała uznanie w świecie motoryzacji, a wokół sygnowanych wyścigową flagą aut powstała elitarna grupa fanów.

CUPRA Ateca to SUV, który sygnalizuje początek nowej ery i doskonale pasuje do roli pierwszego modelu nowej marki. Auto łączy w sobie elegancki i dynamiczny design z przestronnym wnętrzem i dużym bagażnikiem.

dr Matthias Rabe, Wiceprezes SEAT-a ds. badań i rozwoju powiedział:
„CUPRA Ateca oferuje wszechstronność, jakiej nie proponuje żaden inny model. To wyjątkowe auto w swoim segmencie, wyposażone w silnik o mocy 300 KM, napęd na cztery koła oraz 7-biegową skrzynię DSG. Jest najlepszym przykładem równowagi pomiędzy sportowym charakterem, a przyjemnością za kierownicą i łatwością prowadzenia na co dzień.”

Nowy silnik TSI CUPRA Ateca 2.0 TSI oferuje moc 300 KM (221 kW). Współpracuje on z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG, która została specjalnie ulepszona, aby oferować sportową obsługę, a jednocześnie płynniejsze i bardziej precyzyjne przełożenia. Samochód może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy. Co więcej, nowa skrzynia CUPRA Ateca łączy wydajność z niskim poziomem zużycia paliwa i emisji.

CUPRA Ateca wyposażona jest także w system trakcji 4Drive; jeden z najbezpieczniejszych, najbardziej zaawansowanych zintegrowanych systemów trakcyjnych na świecie. System 4Drive analizuje warunki drogowe w czasie rzeczywistym, prędkość samochodu i każdego koła, pozycję kierownicy oraz styl jazdy lub tryb, aby szybko i stopniowo dostarczać potrzebną moc do odpowiednich kół. System 4Drive jest zoptymalizowany pod kątem współpracy ze wszystkimi trybami jazdy: normalnym, sportowym, indywidualnym, śniegowym, terenowym i oczywiście z trybem CUPRA. Po wybraniu trybu CUPRA silnik przestawia się w tryb jazdy torowej – auto staje się dynamiczniejsze, a ustawienie adaptacyjnego zawieszenia nadaje pojazdowi agresywny, sportowy charakter.

Galeria CUPRA Ateca (2018)

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Rafał Peroń
W ekipie SZ jestem praktycznie od początku, jeszcze gdy portal pojawiał się jako zin w magazynie CD-Action. Lubię zarówno wymagające symulatory jak i typowe zręcznościówki. Swego czasu mocno fascynował mnie pierwszy Need For Speed Underground, w którego grałem (można powiedzieć) profesjonalnie 🙂
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments