Dacia Duster 2018 1.5 dCi 110 KM 6M Prestige

Autor: AutoTesty.com.pl
Data publikacji: 19 sierpnia 2018

Kiedy w 1999 roku Renault postanowiło uratować upadającą rumuńską markę nikt nie zakładał, że ten projekt odniesie jakikolwiek sukces. Tym czasem Dacia ma spore problemy, bo ilość zamówień nowego Dustera znacząco przewyższa możliwości produkcyjne marki.

W ogóle nie dziwię się skąd takie zainteresowanie tym modelem. Dacia Duster wygląda o wiele lepiej, a zmiany jakie zostały wprowadzone tylko zrobiły jej „dobrze”. Nadwozie optycznie zostało nieznacznie poszerzone co korzystniej wpływa na atrakcyjność i proporcje auta. Przeprojektowano grill, a w dolnej części zderzaka zamontowano sporych rozmiarów osłonę podwozia.

Światła przednie również zostały odświeżone. Wnętrze lamp zyskało nowy układ oraz LED-ową listwę do jazdy dziennej. Poza tym dołożono kilka dodatków, które podkreślają terenowe predyspozycje Dacii Duster jak chociażby delikatne nakładki przednich błotników, osłony progów czy równie spora co w przedniej części, osłona podwozia wpasowana w tylny zderzak.

Największe zmiany w stosunku do poprzedniej generacji zaszły w tylnej części nadwozia. Jedną z nich jest przeprojektowany zderzak. Kolejna zmiana, która najbardziej rzuca się w oczy, ale jednocześnie bardzo mocno przypomina inne auto to lampy tylne. Wyglądają jak te z Jeep’a Renegade. Różnica? Wykończenie części środkowej, czyli kierunkowskazów, które w Jeep’ie układają się w kształt litery „X” natomiast w Dacii Duster w „+”.

Nowością rumuńsko-francuskiego auta jest kolor nadwozia. Przyjemna pomarańczowa barwa o nazwie Orange Atacama wymaga dopłaty 2.000 zł, ale dla mnie w tym kolorze SUV od Dacii prezentuje się o ciekawiej. Producent osadził Dustera na ciekawie prezentującej się aluminiowej feldze w rozmiarze 17-cali o egzotycznej nazwie Maldive i najważniejsze – jest wliczona w cenę.

Dużym przeskokiem do nowoczesności okazuje się wnętrze nowej Dacii Duster. Jedyna rzecz jaka łączy obydwie generacje to spora ilość twardych plastików we wnętrzu, ale to w nowej wersji są one o wiele precyzyjniej spasowane. Na nierównościach nie trzeszczą, a w środku znajdziemy także elementy pokryte skórą ekologiczną, jak chociażby boczki drzwi. Dodaje to takiego smaczku i powiewu „luksusu” w oszczędnym wnętrzu Dustera.

W porównaniu do poprzedniej generacji budżetowego SUV’a o niebo lepiej prezentują się fotele. Zapewniają także o wiele lepszy komfort. Dobre podparcie (przynajmniej w moim przypadku i przy moim wzroście 175cm) nóg, odpowiednio wyprofilowane oparcie oraz boki foteli dadzą przyzwoity komfort podróżującym.

Podobnie sytuacja wygląda na tylnej kanapie, z tym, że do dyspozycji mamy 3 miejsca i nieco mniej przestrzeni. Pocieszający wydaje się być fakt, że wysokie osoby nie będą siedziały przez całą podróż z głową w podsufitce. Duża ilość przestrzeni na nogi i nad głowami to duży plus w Dacii Duster.

Zaskoczenie? To z pewnością bagażnik. Ostatnio pisałem o Fordzie Kuga Vignale, który jest o blisko 20 cm dłuższy, 1,9 cm wyższy i o 3,4 cm szerszy, a jednak to Dacia Duster ma o 11 litrów większy bagażnik, którego pojemność wynosi 467 litrów przy rozłożonych fotelach i 1614 litrów po ich złożeniu. Równa podłoga, proste ścianki bagażnika i brak progu ułatwiają pakowanie bagażu do kufra.

Wspomniałem, że wnętrze to przeskok w stronę nowoczesności i chciałbym ten wątek nieco rozwinąć, bo to nie tylko zmiana jakości użytych materiałów czy lepsza jakość ich spasowania. To również sposób zaprezentowania się z lepszej strony. Kokpit wygląda nowocześniej. Jego górną część zdobią 3-okrągłe kratki nawiewów. Poniżej znajduje się dotykowy wyświetlacz o przekątnej 7-cali z możliwością wpięcia się w gniazdo USB oraz AUX. Działanie systemu nie stwarza problemów. Interfejs jest prosty i przejrzysty, a obsługa intuicyjna.

Poniżej w sposób ciekawy i nowy dla Dacii zaprezentowano przyciski fizyczne. Pod nimi znajdują się nowocześnie wyglądające pokrętła odpowiedzialne za sterowanie siłą, temperaturą oraz kierunkiem nawiewu. Tunel środkowy skrywa na sobie pokrętło, za pomocą którego ustawiamy rodzaj napędu (2WD, AUTO, LOCK) oraz przycisk tempomatu i ogranicznika prędkości.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie