Zapowiedzi

Zapowiedź DAKAR 18

Rajd Dakar jest najdłuższym i najtrudniejszym dorocznym rajdem terenowym na świecie. Zawodnicy mają do przejechania dystans około 9 000 km po rozpalonych słońcem nizinach, terenach pustynnych i absolutnych bezdrożach. Kluczowa dla zawodników jest dobra nawigacja oraz wydolność fizyczna, bowiem każdy odcinek to zazwyczaj setki kilometrów. Warto zauważyć, że od 2009 roku rajd Dakar jest organizowany na terenach Ameryki Południowej. Impreza została przeniesiona ze względów bezpieczeństwa przed atakami terrorystycznymi panującymi w Afryce i tytułowy Dakar nie jest już miastem wieńczącym rajd.

Gra DAKAR 18 zamierza wprowadzić nas w fascynujący świat offroadu związanego z tym najbardziej wymagającym rajdem. Otrzymamy otwarty świat o ogromnej powierzchni ok. 15 tys. km2. Będzie to produkcja z rekordowo wielkim wirtualnym światem – dla porównania mapa z The Crew 2 ma powierzchnię ok. 5 tys. km2 . Świat w DAKAR 18 został przygotowany na podstawie zdjęć satelitarnych Peru, Boliwii i Argentyny. Twórcy zapewniają nas o dokładnym odwzorowaniu kartograficznym terenów, co będzie niewątpliwie jednym z największych atutów tego tytułu.

Trasa rajdu w grze przebiega zgodnie z tegoroczną edycją rajdu. Rozciąga się przez zróżnicowane tereny o różnej nawierzchni. Należy więc spodziewać się obszarów piaszczystych, błotnistych, skamieniałych lub podmokłych, co znacznie wpływa na sposób pokonywania trasy. Podłoże ma ulegać deformacjom, co może spowodować nawet utknięcie auta na zbyt błotnistym gruncie. Jedno jest pewne – obowiązuje główna zasada Dakaru, czyli im dalej od startu tym trudniejsze odcinki do pokonania. W dodatku rozgrywka ma zostać urozmaicona poprzez cykl dobowy oraz zmienne warunki atmosferyczne w zależności od klimatu. Twórcy kładą duży nacisk na fizykę nawierzchni jak i pojazdów.

Odzwierciedlając rzeczywistość gra udostępni nam pojazdy z takich kategorii jak: samochody, motocykle, ciężarówki, quady/ATV czy SxS Buggy/UTV. Wszystkie maszyny zostały odwzorowane na podstawie oficjalnych licencji, a fizyka jazdy ma mieć symulacyjny charakter. Gra zaoferuje system uszkodzeń oraz możliwość serwisowania auta – co ciekawe będzie można w tym celu wyjść z auta nawet podczas przejazdu. W przypadku, gdy naprawa pojazdu nie jest możliwa, a gramy w trybie wieloosobowym możemy liczyć na holowanie przez innego uczestnika. Może to być bardzo ciekawa formuła kooperacji w trybie wieloosobowym.

DAKAR 18 stawia na realizm, zwłaszcza w kwestii systemu nawigacji, który zostanie zaimplementowany zgodnie z realiami rajdów. To znaczy, że nie będziemy mieli nad autem strzałki nawigacyjnej ani mini mapki, lecz roadbooki, które zostały opracowane na podstawie tych prawdziwych dostarczonych przez pilotów biorących udział w rzeczywistych zmaganiach. Roadbook to książka opisująca zmiany na przemierzanej trasie, rodzaju podłoża czy charakterystycznych obiektów w terenie, ale przede wszystkim zawierają informacje o kierunku i odległości do najbliższego punktu kontrolnego lub punktu tankowania.

Kartki z roadbooka będą wyświetlane na ekranie oraz odczytywane przez pilota w grze. Oznacza to, że gracz będzie musiał kontrolować przejechany dystans w konkretnym kierunku, aby poprawnie przejechać odcinek. Na trasie mogą wystąpić przeszkody terenowe jak np. ogromne urwiska, więc należy jechać uważnie, aby nie rozbić auta, sprawnie ominąć przeszkodę i nie zboczyć z wyznaczonego kierunku jazdy. Zobaczcie gameplay poniżej.

DAKAR 18 zaoferuje tryb dla pojedynczego gracza składający się z 14 odcinków całego rajdu. Ścigać się będziemy z licencjonowanymi zespołami i kierowcami, co pozwoli dużo bardziej poczuć klimat i otoczkę imprezy. Multiplayer natomiast umożliwi jazdę online po sieci jak również kanapową opcję podzielonego ekranu, nawet do 4 graczy jednocześnie. Dodatkowo otrzymamy tryb jazdy dowolnej, gdzie będzie można swobodnie i bez wyścigowego stresu przemierzać południowy kontynent i odkrywać jego uroki. Warto podkreślić, że gra będzie obsługiwała kierownice czołowych producentów, co budzi nadzieję na przyzwoity Force Feedback.

Jeżeli wszystkie te elementy produkcji będą wykonane zgodnie z obietnicami, to otrzymamy grę rajdową, która nie tylko umożliwi nam wcielenie się w kierowcę rajdu Dakar, ale przede wszystkim pozwoli doświadczyć trudu i emocji związanych z przejazdem po pustkowiach, gdzie sukcesem będzie nie czas przejechania odcinka, a samo jego ukończenie. Oczekiwania co do produkcji są wysokie, miejmy nadzieję, że Bigmoon Entertainment wywiążą się z obietnic. Będziemy mogli to sprawdzić już 11 września 2018 roku, na platformach PC, PS4 i XO.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
avatarJablonson
Adam Jabłoński
Znany jako ARP Jablon, jeden z założycieli drużyny simracingowej Alpina Racing Poland oraz współzałożyciel Polskiej społeczności w Assetto Corsa Competizione na platformie Xbox -> ACC Simracing by ARP
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments