Newsy

DIRT 5. Konsola Sony nie radzi sobie z trybem 120fps. Porównanie dla PS5 i Xbox Series X/S

W Internecie pojawiło się wyczekiwane porównanie DIRTa 5 na nowej generacji konsol. Od początku, otrzymujemy trzy tryby graficzne w jakich chcemy grać. Są to tzw. image quality mode, resolution mode oraz performance mode. Oto jakie możliwości dają nam poszczególne konsole na tych trybach.

Image quality mode (jakość)

W pierwszym ustawieniu gra stawia na pierwszym miejscu jakość wyświetlanego obrazu. Dostajemy obraz w rozdzielczości od 1440p do 4K (w zależności od tego co jest wyświetlane) na PS5 jak i Xbox Series X, natomiast Series S oferuje nam deklarowane 1440p, które co by nie mówić wygląda bardziej jak 1080p. Każda konsola działa wtedy w 60 klatkach.

We wszystkich przypadkach wzmocnione są cienie, zwiększa się ilość tekstur oraz ich wygładzenie. Najlepiej radzi sobie z tym PlayStation 5. Po przybliżeniu tekstury są nadal gładkie i wyraźne, czego nie można powiedzieć o konkurencji. Z utrzymaniem płynności nadal góruje konsola Sony, ale Microsoft też nie odstaje w tej kwestii, ponieważ spadki sięgają w porywach do 3 klatek na sekundę. Na wszystkich trzech konsolach widać zdecydowaną poprawę względem drugiego trybu, który w zamyśle ma być kompromisem. 

Resolution mode (rozdzielczość)

Druga opcja zapewnia rozdzielczość 4K dla PS5 i Series X oraz już bardziej realne 1440p dla Series S. Wszystkie konsole działają w 60 klatkach, które nie robią na nich wrażenia. Tekstury są ładne i przyjemne dla oka, jednak słabsza opcja od zielonych, zdecydowanie odstaje. W oczy rzuca się mała ilość szczegółów oraz poszarpane krawędzie przy powiększeniu. Zdecydowanie nie jest to deklarowane 1440p, a raczej zabieg marketingowy.

Performance mode (wydajność)

Na koniec zostawiłem sobie tryb performance. Sama nazwa może wskazywać na coś ekstra. Od producentów dostajemy w zamyśle 120 klatek na sekundę w 1080p dla każdej konsoli. Najlepiej radzi sobie z tym ustawieniem Xbox Series X. Przez znakomitą większość czasu utrzymuje 120 klatek i trzyma daną rozdzielczość. Pozostałe dwie konstrukcje mają małe „ale”. Xbox Series S nie ustępuje swojemu lepszemu bratu w płynności, lecz znacznie cierpi na tym grafika. Zdarza się, że tekstury przemieszczają się między sobą. PlayStation 5 dzięki temu, że zapewnia więcej szczegółów w 1080p, ma znaczne spadki płynności sięgające do 90 klatek. Są to jednak tylko krótkie chwile, podczas wymagających dla procesora tras.

Sprawdź: Recenzja DIRT 5

Znaczącą różnicą dla konsol, we wszystkich 3 trybach jest kontrast. PS5 zapewnia lepsze odwzorowanie kolorów i głębszą czerń. Poniżej dołączam filmik z porównaniem i zapraszam do komentowania.

3.8 4 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Avatar photo
Alan Szyszka
Interesują mnie wszystkie gatunki jednak największą satysfakcję przynosi mi rywalizacja koło w koło. Lubię wyścigi, które wymagają skupienia oraz precyzji, a także luźną jazdę po mieście.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najlepiej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Adrian
Adrian
22 listopada 2020 20:30

Tak czułem, że ciężko bedzie utrzymac te 120fps…

Rafał Peroń
23 listopada 2020 08:43

Ciekawe to. Chyba coś skopali z tym trybem „performance” na PS5, bo w nim powinien być właśnie priorytet na fps, a nie jakość. Jak są spadki, to powinni obciąć jakość.

127045091_3336625199725176_5384015431472267487_o.jpg