Recenzja DiRT Rally 2.0

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jacek Piąstka aka Jaceł
Data: 27 lutego 2019

Wróćmy na Oes


Krajów do wyboru mamy 6, w tym nasze rodzime strony. Każdy z nich jest przygotowany perfekcyjnie od strony technicznej. Mają zmienny cykl dnia i nocy oraz przygotowane kilka warunków pogodowych. Mimo iż samych lokacji zdawałoby się, że jest niewiele, to kombinacji tras mamy na tyle dużo, że nie odczułem, póki co braku różnorodności, który na pewno w końcu nastąpi. Argentyna i jej wyjeżdżone ślepe zakręty są zupełnie innym doświadczeniem w suchą noc niż w spływający błotem, ulewny świt. Z bólem jednak rozstaję się z - moim skromnym zdaniem - najciekawszym środowiskiem z poprzednich części, a konkretnie zimową Szwecją, której to zniknięcie ciężko mi przeboleć.

Śniegu nie ma, ale też jest… błotniście

Te wyryte garby


W kwestii tras. Muszę odnieść się do ficzeru szumnie zapowiadanego przez Codemasters, czyli degradacji trasy. Nie dość, że wygląda świetnie, to jest prawdziwą bombą zmieniającą taktykę i zasady gry. To element, przez który znienawidzicie dojeżdżanie na innym miejscu niż pierwsze, bo będzie tylko trudniej. Pierwszy startuje na uklepanym podłożu, a ostatni na muldach wyrytych przez wszystkich poprzednich zawodników. Jak się domyślacie – ostatni wcale nie mają przez to większych szans na bycie pierwszymi. A wręcz… Wy już dobrze wiecie co!

Zaraz te drogi nie będą takie równe

Mięso armatnie


Będziemy mieli zaszczyt poprowadzić najlepsze auta od lat 50 po współczesne GT. Tak, brzmi to na sztampę sztampy, ale to prawda. Dobór samochodów przez mistrzów kodu jest doskonały. Przekrój przez nie pozwala na poznanie skrajności prowadzenia różnych pojazdów. Od zwinności i narowistości małego lekkiego Clio Super 1600, aż po ciężkie Camaro, idealne na szybkie asfaltowe odcinki. Co prawda może zastanawiać obecność takich muscle carów w grze rajdowej, ale widocznie producenci bardzo chcieli użyć modeli pojazdów z ostatniego GRID’a. Na szczęście nie czuć jakichkolwiek uchybień. Auta mają doskonały dźwięk, piękne modele i należycie oddane zachowanie na drodze.

205 Gti na zawsze w mym sercu

Co do piękna


Trasy wyglądają jak prawdziwe. W ruchu jest spektakularnie, a efekty bardzo dobrze balansują kolory oddając realistyczny „look”. Jednak w samych detalach jest pewna przeciętność i widoczne cięcia na PS4 Pro w celu osiągnięcia stałych (i bardzo płynnych) 60 klatek na sekundę. Obraz jest ostry i odpowiednio przefiltrowany, jednak brak właściwych odbić podczas mokrych „stejdży” trochę psuje immersję. Piękne odbicia w kałużach wracają za to w powtórkach. Podsumowując w dwóch słowach, grafika jest bez rewolucji, jak zwykle kroczkiem do przodu – po prostu realistyczna i utylitarna.

W ruchu efekty świetnie się zgrywają

Jazda i jazda


Największym oczywiście atutem DiRT Rally 2.0 jest prowadzenie. Fizyka pojazdu jest wspaniała. Walkę o przyczepność uprzyjemnia force feedback doskonale przekazujący informacje o tym co się dzieje z samochodem. Włożono też dużo pracy w przystępność dla korzystających z kontrolerów. Uprzedzając pytania – tak, na padzie „da się”, ale omijacie 50% przyjemności z obcowania z tym co czujecie pod kołami.

Na powtórkach wszystko wygląda lepiej

A wiec gra technicznie bez wad?


No nie. Tekstury potrafią migać w niektórych miejscach, a część tras jest za ciemna (w ciągu dnia). DiRT Rally 2.0 też nie nagradza za granie bez asyst, a podczas uruchamiania kariery RaceNet potrafi nam 3 razy powiedzieć, że nie ma dostępu do serwerów, co jest bzdurą. No i średni ten polski pilot (choć dobrze, że jest, bo lubię grać bez HUDu) wraz z całym polskim tłumaczeniem. Zakup samochodu „wykorzystywanego” zamiast „używanego” – serio? Stąd też w przyszłości oczekuję łatki z korekcją gammy czerni i wyeliminowaniem mniejszych błędów graficznych, ale to raczej nic, co by szczególnie psuło tę grę.

RaceNet czasem kuleje i to widać. Z drugiej strony może to ochroni grę przed cziterami

Poprzednia strona << 1  2  3  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie