Recenzja DiRT Rally 2.0

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jacek Piąstka aka Jaceł
Data: 27 lutego 2019

A teraz część dla symulacyjnych masochistów


Zachowanie samochodu jest perfekcyjne i takie jakiego oczekujemy po grze z gatunku full-sim. Widzimy reakcje auta na każdą nierówność, czy też zmianę w geometrii pojazdu wskutek zboczenia na manowce. Przełożenie FFB na kierownice jest świetne, jednak ma niewielkie odczuwalne braki w postaci zerowej czułości „gęstości” podłoża. Nie czuć czy to po czym jedziemy jest sypkie, lepkie czy ma drobne kamyczki. Największy przeskok jest jedynie podczas przejeżdżania między… szutrem a asfaltem, który zawsze wydaje się lekko śliski, jakby „przykurzony”. Nie zauważy tego grający na padzie, ale użytkownicy kierownic mogą odczuć ten brak.

*dźwięk zaciąganego ręcznego*

Koła


Sporym uchybieniem jest brak możliwości ustawiania ciśnienia w oponach pośród multum opcji tuningu naszego samochodu. Mamy za to możliwości wyboru mieszanki gumy, co ma wpływ na zużycie, a także rozgrzewanie się opon w trakcie rajdu. Poza tym opona w wyniku uszkodzeń może pęknąć i zlecieć z obręczy felgi w najmniej odpowiednim momencie, co raz na „lewym dwa” 500m przed metą kosztowało mnie zniszczenie wozu przez wpadnięcie prościutko na barierkę.

Często widywane „zjawisko”

Mechanicznie


Nasz wierzchowiec ma bardzo szeroki wachlarz możliwości ustawień zawieszenia, hamulców, napędu i wszystkiego tego, co sprawi, że nasz samochód ma jechać tak jak chcemy. Ma to duże odzwierciedlenie w zachowaniu auta po korektach, które dla niektórych aut, szczególne RX, są konieczne w dostosowaniu zawieszenia do trasy.

Jednocześnie fizyka gry, uwzględniając tak wiele zaawansowanych rzeczy, zdaje się nie brać na poważnie temperatury otoczenia i ciśnienia powietrza oraz tego, jak to wpływa na reakcje silnika. Prawdopodobnie też na żadnej z tras na świecie, nawet w trakcie największych deszczy, nie wieje wiatr.

Szybka naprawa i lecimy dalej

Ciemno!


Znalazła się tu świetna opcja o nazwie „hardkorowe uszkodzenia”. Jest to coś co sprawiło, że zacząłem się bać strącać nawet znaki z pobocza. Geometra samochodu jest bardzo łatwa do uszkodzenia. Same chłodnice robią się też wrażliwsze na draśnięcia skutkujące rosnącą temperaturą, co przenosi się na silnik, a wszystko to trzeba naprawiać między rajdami z organicznym czasem. Elektryka regulatora napięcia i akumulator też może odmówić nam posłuszeństwa. To sprawi, że światła zaczną nam przerywać lub będziemy oświetlać swoją drogę wyłącznie w momencie wciskania gazu w podłogę. To składa się na prawdziwy strach podczas przejazdów nocnymi Oesami. Jednocześnie czasem auto cudem potrafi przeżyć 10 obrotów wokół własnej osi i jechać krzywo, bo krzywo, ale wciąż do przodu.

Meta niby nie daleko…ale gdzie?
A więc, brytyjskie studio wysmażyło nam wyczekiwaną rajdówkę, ale należy uważać. DiRT Rally 2.0 jest trudniejszy niż ostatnia odsłona, lecz jeśli poświęci się mu chwilę więcej, odwdzięczy się masą satysfakcji, bananem na twarzy oraz godzinami doskonałej zabawy. I wiem co mówię, bo sam poganiałem się do napisania tego tekstu przez chęć ogrania jeszcze i jeszcze i jeszcze jednego rajdu.

I to jest najlepsza, czysta rekomendacja.


Plusy


+ Świetny model jazdy i fizyka prowadzenia
+ Doskonałe trasy i degradacja podłoża
+ Dźwięk aut jest wręcz hipnotyzujący
+ Modele aut, różnorodność i ich model drobnych uszkodzeń
+ Licencja FIA Rallycross
+ Element zarządzenia własnym team’em oraz czasem na naprawę
+ Optymalizacja
+ Czysta miodność i syndrom „jeszcze jednej próby”

Minusy


- Drobne uchybienia w kwestii FFB
- Błędy graficzne i niedopatrzenia w lokalizacji
- Brak zimowych stage’ów

Ogrywane na PS4Pro z kierownicą Thrustmaster T150

Poprzednia strona << 1  2  3  

Ocena gry:
85 km/h

Ocena recenzji

 7.8 - 6 głosy
     Jak oceniasz ten artykuł?

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie