DTM, NASCAR i WRX. Weekend 13 - 14 października 2018

Autor: Michał Pochopień
Data: 19 października 2018

Podsumowanie minionego weekendu 13-14 października w DTM, NASCAR oraz WRX.

DTM – Tegorocznym mistrzem zostaje…


Dotrwaliśmy do finału DTM. Rozpoczęty w maju sezon, wyścigiem na Hockenheimringu, zakończył się również na tym obiekcie. Zapraszam do relacji.

Sobotni wyścig. Paffett już od początku rozpoczął ucieczkę od stawki, budując przewagę na prowadzeniu. Rast potwierdził wspaniałą dyspozycję i szybko "wskoczył" na drugą pozycję. Pit-stop w idealnym momencie znacznie ułatwił mu objęcie prowadzenia. Nie mogę wyjść z podziwu, jak dobrą końcówkę sezonu prezentuje ekipa Audi, wraz z Rastem. Paffett nie odpuścił łatwo i rozpoczęła się znakomita, powtarzam ZNAKOMITA, walka o zwycięstwo! Przerwał ją niestety wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Po restarcie kierowca Mercedesa stracił podium na rzecz Glocka i Frijnsa, a wyścig wygrał bezbłędny Rast! Było to piąte zwycięstwo Niemca z rzędu!

Niedzielny wyścig. Ostatni wyścig sezonu - emocje sięgnęły zenitu! Po świetnym starcie, Rene Rast objął prowadzenie. Paffett zdołał wyprzedzić Wittmanna, stosując klasyczne podcięcie. Chwilę potem, kierowca BMW zdołał "odgryźć się" i wrócić na drugą pozycję. Nie przeszkodziło to jednak w zdobyciu mistrzowskiego tytułu. Oficjalnie, Gary Paffett został mistrzem serii DTM w sezonie 2018! Ostatni wyścig sezonu wygrał Rast. Dobra passa trwa - było to szóste zwycięstwo Niemca z rzędu! Na następny wyścig musimy poczekać do 2019 roku. Ten sezon jednak będziemy wspominać jeszcze długo!

NASCAR – Sweet home Alabama!


Wróciliśmy na Talladega Superspeedway. Wielkie prędkości oraz jazda na zderzaku. Można powiedzieć, że jest to wyścig NASCAR, do jakiego przyzwyczaiły nas Amerykańskie filmy. Niezwykle łatwo o ogromny wypadek. Emocji dodają oczywiście PlayOffs. Każdy chce wygrać i awansować do kolejnej rundy. Kurt Busch wystartował z pole position i zdołał utrzymać się na prowadzeniu przez cały pierwszy etap. Dla kierowcy Forda są to cenne punkty do rywalizacji o tytuł mistrza. Po rozpoczęciu drugiego etapu i zamieszaniu po incydencie Johnsona, na czele znalazł się Harvick i zgarnął zwycięstwo etapowe. Po restarcie stawkę prowadził Keselowski, aż do żółtej flagi, spowodowanej wypadkiem McMurraya. Kurt Busch powrócił na prowadzenie. Warto wspomnieć, że stawka podzieliła się na grupy, podążające w kilku-sekundowych odstępach. Na prowadzeniu, pewnie utrzymywał się Kurt Busch. Późna żółta flaga spowodowała overtime. Kierowcy Forda skończyło się paliwo na ostatnim zakręcie! Aric Almirola otrzymał szansę od losu i wygrał na torze Talledega, awansując tym samym do kolejnej rundy PlayOffs. Cóż za końcówka wyścigu!

WRX – Kristofersson wygrywa po raz ósmy z rzędu!


Bardzo duże zamieszanie na starcie pierwszego półfinału praktycznie wykluczyło z walki połowę stawki. Do końca walczył duet Volkswagena. Przed finałem Hansen i Loeb odpadli z rywalizacji, ku rozczarowaniu Peugota. Po pierwszym okrążeniu finałowego wyścigu wydawać by się mogło, że Bakkerud po dobrym starcie zdoła pokonać Kristofferssona. Mistrz świata nie odpuścił jednak i szybko wrócił na pierwszą pozycję. Po wypadku Hansena wyścig został przerwany i powróciliśmy do rywalizacji po krótkiej przerwie. Kristoffersson dowiózł zwycięstwo do mety. Warto podkreślić, że jest to jego ósme zwycięstwo z rządu, a także pierwsze podium na torze w Niemczech! Łącznie w tym sezonie, zgarnął 10 zwycięstw. Tylko raz nie stanął na najwyższym stopniu podium. Niesamowita forma! Pochwalić należy również Grönholma, który doprowadził Hyundaia do finału.

Foto:
dtm.com
nascar.com
fiaworldrallycross.com


Wasza ocena relacji

 5.7 - 32 głosy
     Jak oceniasz tą relację?

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Ankieta

Planujesz zakup Need for Speed Heat?











Speed Lista

Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie