Newsy

F1 2004 – meta

I tak oto niepostrzeżenie dobrnęliśmy do końca sezonu. Większość kart co prawda już rozdanych, jednak z pewnością ostatni wyścig dostarczy nam jeszcze nie lada emocji. W tym roku Brazylia przełamała kilkuletnią hegemonię Japończyków, jako organizatorów ostatniej rundy w sezonie. Oto, co o osobliwym torze Interlagos sądzą Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya, dla których będzie to ostatnie Grand Prix w zespole Williamsa.

Ralf Schumacher:
„Duże wymagania stawiane kierowcom przez ten tor płyną nie tylko z kierunku jazdy – odwrotnego do ruchu wskazówek zegara. Nawierzchnia – wyboje i dziury – wymagają przyzwyczajenia. Przez poprzednie lata kilkakrotnie wyrównywano tor, ale wciąż nie jest ideałem. Wszystko sprowadza się do odpowiedniego przygotowania fizycznego.”

Okrążenie z Juanem Pablo Montoyą:

“”Ten tor nie jest dużym wyzwaniem dla kierowcy. Mimo tego lubię tu się ścigać, bo to jedyna szansa dla moich kibiców z Kolumbii, by zobaczyć mój wyścig na żywo.
Dwa bardzo ważne punkty znajdują się tuż po starcie: najpierw Descida do Sol, lewy zakręt przed którym musimy wyhamować z ponad 300 km/h do 100 km/h. To idealne miejsce do wyprzedzania. Dalej mamy Senna-S, płynna kombinacja prawy-lewy, po której przejeżdżamy przez szeroki lewy zakręt Curva do Sol i wyjeżdżamy na prostą Reta Oposta.
Osiągamy tam prawie 300 km/h na szóstce, po czym hamujemy ostro przed lewym zakrętem Descida do Lago. To także niezłe miejsce do wyprzedzania.
Zakręt jest dość wyboisty, ale mimo tego przejeżdżamy go na czwórce przy około 230 km/h – po to, aby wjechać z możliwie największą prędkością w prawy zakręt Ferradura. Potem mamy ciasny prawy zakręt Laranja i od razu za nim dwójkowy Pinheirinho. Po tym lewym zakręcie przyspieszamy do około 160 km/h, przed kolejnym ostrym hamowaniem przed Pato Cotovelo. Ten nawrót, pokonywany przy 70 km/h, to najwolniejszy fragment toru, a po nim pokonujemy lewy, bardzo wyboisty zakręt Mergulho – na dwójce, przy prawie 100 km/h.
Dalej przyspieszamy przez Archibancadas. Na piątym biegu rozpędzamy się do 265 km/h i przejeżdżamy po tarce ostatniego zakrętu przed prostą startową, by uzyskać jak największą prędkość.”

Adres toru:
Autodromo José Carlos Pace
Avenida Senador Teotonio Vilelia 259
Sao Paulo
Brasil
TEL: +55 11 221 4895
FAX: +55 11 221 4531

Informacja turystyczna:
Official Tourismo Sao Paulo
Praca Antonio Prato 9, 6th Floor
Sao Paulo
Brasil
TEL: +55 11 239 5822
FAX: +55 11 605 6255

Strona internetowa:
www.gpbrasil.com

Strefa czasowa:
GMT – 03:00h

inf. pras.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments