Redakcja GamingBolt miała ostatnio okazję porozmawiać z Lee Mather’em, dyrektorem odpowiedzialnym za produkcję F1 2018. Zapytali go m.in. o płynność animacji na konsolach.
Okazuje się, że F1 2018 na każdej wersji konsol, zarówno podstawowych jak i ulepszonych, będzie pracować w płynnością animacji na poziomie 60fps. Lee zwrócił jednak uwagę, że na PS4 Pro i Xbox One X, tytuł otrzyma wsparcie dla 4K. Nie zostało niestety doprecyzowane, czy będzie to natywne wsparcie dla tej rozdzielczości. Na standardowych wersjach konsol, F1 2018 będzie natomiast pracować w natywnym 1080p.
– Podobnie jak w przypadku F1 2017, różnice wizualne będą widoczne na Xbox One, Xbox One X, PS4 i PS4 Pro – powiedział Mather GamingBolt. – Różnice (pomiędzy wersjami stock, a X/Pro – przyp. Rafer) będą się wiązać z lepszymi efektami wizualnymi i rozdzielczością ekranu, ale możecie mieć pewność, że wszystkie cztery platformy skorzystają z ogromnego wizualnego wzrostu, który gra otrzymała w tym roku. Z technicznego punktu widzenia będziemy korzystać z Xbox One i PS4 w rozdzielczości 1080p, z Xbox One X i PS4 Pro w rozdzielczości 4K, natomiast wszystkie cztery z płynnością 60 klatek na sekundę. – dodał.
Wynika z tego, że tytuł zyska również liczne usprawnienia graficzne w stosunku do poprzedniego roku. F1 2018 zadebiutuje 24 sierpnia 2018 na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach PC.