Recenzja F1 2019

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Adam Jabłoński aka Jablonson
Data: 13 sierpnia 2019

Jestem niedzielnym graczem, ale w F1 2019 czuję się jak zawodowiec


Korzystając z dostępnych asyst wspomagających jazdę, nie trzeba być weteranem gier wyścigowych, aby czerpać przyjemność z jazdy. Już w trakcie pierwszego Grand Prix w karierze byłem w stanie wyczuć bolid i jednocześnie szukać swoich limitów na torze. Oczywiście zdarzały się błędy, wypadanie z trasy i przestrzelone zakręty, ale to chyba całkowicie normalne przy pierwszym kontakcie z grą. Cechą charakterystyczną dla bolidów F1 jest nie tylko brutalne przyspieszenie, ale i ogromna siła hamulcy, zanim się oswoimy z tak krótką drogą hamowania potrzeba czasu i treningu, przydatna jest tu opcja cofania czasu, z jej pomocą można ćwiczyć trudne zakręty i powtarzać je do zadawalającego rezultatu.

Jestem gotowy na wyłączenie asyst, co mnie czeka?


Po kilku godzinach jazdy opanowanie bolidu nie jest już dla mnie żadnym wyzwaniem i czuję, że to jest dobry moment na wyłączenie asyst wspomagających jazdę. Kontrola trakcji i ABS odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu bolidu, co doceniłem dopiero gdy mi ich zabrakło. Okazało się, że ruszenie z miejsca nie jest łatwe, a z pedałem gazu należy się obchodzić jak z tykającą bombą, zwłaszcza na pierwszych trzech biegach. Klasyczny gaz do dechy nawet na prostym odcinku trasy na 99% zakończy się efektownym obrotem i wypadnięciem z trasy. Przy odrobinie szczęścia nic poważnego się nie stanie, ale najczęściej taka wycieczka kończy się uderzeniem w bandę i urwaniem koła i przedniego skrzydła. Na wyjściach z zakrętów trzeba uważać jeszcze bardziej, bo oprócz utraty trakcji dodatkowo można wpaść w poślizg na tarkach.

Na mokrej nawierzchni jest masakra!


Jazda w deszczu to prawdziwy hardcore nawet dla bardziej wprawionych graczy. Jeśli na suchej nawierzchni do 3 biegu należy uważać z przepustnicą gazu, to na mokrej trzeba uważać dosłownie na każdym biegu. Jest bardzo ślisko, a do tego widoczność jest mocno ograniczona, przez krople deszczu i wodę chlapiącą spod innych bolidów.

Zmianę biegów i DRS jeszcze ogarniam, ale ERS, mieszanka paliwa i inne ustawienia w trakcie jazdy mnie przerastają.


Realizm w grze to nie tylko wyłączenie asyst wspomagających jazdę, ale także wyłączenie asyst do zarządzania systemem DRS, ERS i mieszanką paliwa. Odpowiednie zarządzanie tym wszystkim powoduje, że będziemy szybsi niż gdyby robił to za nas automat. Chcąc osiągać jak najlepsze czasy i rywalizować na najwyższym poziomie w F1 2019, to w trakcie jazdy oprócz sprawnego pokonywania zakrętów, należy ręcznie zmieniać biegi, zarządzać systemem ERS, mieszanką paliwa, a w wyznaczonych strefach aktywować system DRS. Na początek to dużo za dużo jak dla niedzielnego gracza, ale z czasem w poszukiwaniu cennych sekund stopniowo wyłączymy te automaty, by mieć pełną kontrolę nad bolidem.

System ERS jest nierealistyczny, potwierdził to kierowca F1 Lando Norris


Lando Norris jest nie tylko kierowcą F1 zespołu McLarena, ale także aktywnym streamerem i simracerem. W jednym ze streamów odnośnie F1 2019 odniósł się do systemu ERS, który w grze jest przedstawiony zupełnie inaczej niż w prawdziwym świecie. W rzeczywistości system ERS ma znacznie więcej poziomów niż w grze i jest zarządzany automatycznie w zależności od pozycji bolidu na torze, która jest określana za pomocą GPS. Ciężko zarzucić Codemasters błąd w tej kwestii, wygląda to raczej na celowy zabieg, który ma na celu zbudowanie ciekawej mechaniki i która daje duże profity dla osób sprawnie się tym systemem posługujących.


Poprzednia strona << 1  2  3  >> Następna strona

Najbliższe premiery

WRC 8
05 września 2019
GRID
11 października 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie