Recenzja F1 2020

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jablonson
Data: 17 lipca 2020

ZMIANY W ZACHOWANIU OPON

W F1 2020 zachowanie opon jest dużo bardziej realistyczne. Zużycie opon jest płynne, nie ma nagłej utraty przyczepności związanej z przekroczeniem ustalonego progu degradacji opon. Wpływ zużycia opon na przyczepność jest odczuwalny z okrążenia na okrążenie. To pozwala lepiej dopasować strategię wyścigu, ale też i ustawienie bolidu. Zgodnie z zasadami "Parc Ferme", ustawienie bolidu od momentu rozpoczęcia kwalifikacji, aż po wyścig może zostać zmienione w minimalnym stopniu. To znaczy, że przed sesją kwalifikacyjną należy znaleźć kompromisowe ustawienie pozwalające ustanowić dobry czas w kwalifikacjach, jednocześnie nie będące zbyt agresywne w zużyciu opon i paliwa w trakcie wyścigu i w tempie wyścigowym. Dzięki zmianom w zachowaniu opon łatwiej jest zaplanować strategię na wyścig i na bieżąco dostosowywać się do warunków na torze.

MECHANIKA GRY

W tym aspekcie dużo się nie zmieniło, a jednak gra jest kompletnie inna. Temperatura opon jest teraz najważniejszym czynnikiem wyścigu, w poprzedniej części było to zarządzanie systemem ERS, który został całkowicie przebudowany. W F1 2020 system ERS jest zautomatyzowany, jego wykorzystanie zostało ograniczone do przycisku „wyprzedzanie”. Sprawne posługiwanie się tym systemem nadal jest istotne, bowiem aktywując go uwalniamy dodatkową moc z silnika elektrycznego i np. wykorzystanie go na prostej na torze w Hiszpanii pomoże urwać 0.4s co w świecie F1 jest ogromną różnicą.

Z punktu widzenia gracza zmiana ERS jest jedną z najważniejszych zmian w grze, bo aktualnie pozwala bardziej skupić się na jeździe i na wyścigu. Wcześniej manualne korzystanie z systemu ERS wiązało się z ciągłymi zmianami trybów co było rozpraszające i nierealistyczne. W prawdziwym F1 system ERS działa tak jak w tegorocznej odsłonie.

W poprzedniej części F1 w wyścigach ligowych najbardziej opłacalne było jechanie za kimś i oszczędzanie zasobów. Teraz jechanie za kimś nie przynosi tylu profitów i zmusza do ścigania się co stanowi esencję wyścigów w grze jak i w realnym świecie. Warto dodać, że zmieniły się także ograniczenia toru i teraz są bardzo restrykcyjne, przekroczenie białej linii o 1cm gwarantuje otrzymanie ostrzeżenia lub kary, gdzie w poprzedniej części było sporo niedociągnięć na tym polu.

GRAFIKA I DŹWIĘK

Graficznie rewolucji nie ma, jeśli są zmiany to bardzo kosmetyczne, generalnie niezauważalne. Brak zmian oczywiście nie jest niczym złym, bowiem już F1 2019 wyglądało bardzo dobrze. Grafika jest na bardzo zadowalającym poziomie, a co najważniejsze to gra utrzymuje stabilne 60 fpsów na konsolach, ta płynność naprawdę cieszy oko.

Znacznie poprawione zostały natomiast dźwięki, są teraz bardziej przestrzenne. Odgłosy silników są zbliżone do rzeczywistych. Nie są jednolite, brzmią inaczej w zależności od zakresu obrotów silnika, a efekty przy redukcji biegów robią wrażenie.

Poprzednia strona << 1  2  3  4  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
DRIFT21
2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie