Recenzja F1 2020

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jablonson
Data: 17 lipca 2020

Najczęściej pojawiające się pytanie dotyczące najnowszej odsłony gry F1 2020 studia Codemasters to: Co się zmieniło względem ubiegłorocznej edycji? I mógłbym tutaj zacząć od nowości takich jak nowy tryb kariery, czy kanapowy tryb podzielonego ekranu, ale o tym już na pewno wiecie. W naszej recenzji skupimy się na faktycznych zmianach w samej jeździe, a tych jest BARDZO DUŻO.

W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować członkowi ekipy MaD Racing - Adamowi Piecuchowi, za podzielenie się wszystkimi spostrzeżeniami dotyczącymi omawianej produkcji.

Gra ogrywana na Konsoli Xbox One X przy wykorzystaniu kierownicy Thrustmaster TX, obręcz F1 Addon, pedały T3PA PRO z gumą BBJ i opornikiem gazu.

PROWADZENIE BOLIDU

Pierwsze wrażenie z gry jest bardzo pozytywne, jazda jest przyjemna i satysfakcjonująca. Bolidy w nowej odsłonie sprawiają wrażenie dużo cięższych niż w poprzednich częściach, dzięki temu łatwiej wyczuć auto i jazdę na granicy przyczepności. Przyjemność z jazdy dla użytkowników kierownic jest dodatkowo wzmocniona poprawionym systemem Force Feedback. Teraz wyczucie bolidu jest jeszcze bardziej naturalne. Znacznie łatwiej można wyczuć moment utraty przyczepności.

Warto zauważyć, że podczas hamowania wydobywa się charakterystyczny dźwięk dobitnie wskazujący zablokowane koła. Nowy dźwięk to mała zmiana robiąca naprawdę dużą różnicę w feelingu z jazdy. Kolejna różnica, jeśli chodzi o trakcje, jest podczas przyspieszania. Poprawiony został mechanizm dyferencjału i zawieszenia, a także zwiększony docisk dzięki czemu dużo szybciej można wcisnąć gaz do dechy i cieszyć się maksymalnym przyspieszeniem. W nowym F1 wyłączenie wszystkich asyst nie powoduje odbicia się od trudności prowadzenia, a zachęca do trenowania i zrozumienia bolidu w warunkach na torze. Zmiany te są najbardziej wyczuwalne podczas jazdy w deszczu, teraz jest bardziej przewidywalnie czyli po prostu łatwiej.

Bolidy łatwiej się prowadzą, ale wcale nie jest łatwiej się ścigać. W F1 2020 znacznej zmianie uległa jazda w cieniu aerodynamicznym. Możemy przekonać się czym jest tzw. brudne powietrze, wielokrotnie przywoływane przez kierowców F1. Jazda w cieniu aerodynamicznym ma tę zaletę, że na prostych odcinkach bolid z tyłu ma mniejsze opory powietrza przez co szybciej nabiera prędkości. Z drugiej strony jednak, bolid jadący w rozrzedzonym powietrzu ma dużo mniejszy docisk o czym łatwo się przekonać na zakrętach. Kilkukrotnie naciąłem się na tym zjawisku i wypadałem z toru na zakręcie który miałem bardzo dobrze opanowany, ale nie w warunkach brudnego powietrza.

Zmianom uległa także fizyka kolizji. W F1 2019 kontakt bolidów najczęściej kończył się kilkoma spinami, przy odrobinie szczęścia bez uderzenia w bandę. Teraz zostało to poprawione i przemodelowane tak, że osoba uderzająca traci więcej przyczepności niż ten uderzony.

Przemodelowane zostały także tarki na torach, które teraz są bardziej płaskie i śmiało można je atakować tak jak to robią kierowcy w rzeczywistości. Można przez nie przejechać z dużo większą prędkością, tylko trzeba uważać z dodawaniem gazu na nich, gdyż uślizg na tarkach jest bardzo trudny do opanowania.

1  2  3  4  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
RIDE 4
08 październikaa 2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie