Newsy

F1: Grand Prix USA

Zaledwie tydzień po wyścigu w Montrealu, będziemy emocjonować się zmaganiami najlepszych kierowców świata w sąsiednich Stanach Zjednoczonych. Tradaycyjnie mamy dla Was wypowiedzi Juana Pablo Montoi i Ralfa Schumachera, tym razem o Indianapolis – torze, którego znaczną część stanowi fragment słynnego owalu.

Juan Pablo Montoya:
„Indianapolis to jedno z najważniejszych miejsc w wyścigowym świecie. Tutaj odniosłem największy triumf w dotychczasowej karierze – wygrana w wyścigu Indianapolis 500. Świetnie, że ściga się tutaj Formuła 1. Tor jest ciekawą mieszanką szybkiej partii po owalnej części i ciasnych zakrętów w jego środkowej części, wewnątrz owalu.”

Okrążenie z Ralfem Schumacherem:
„Pod koniec prostej startowej, na której osiągamy 320 km/h na szóstym biegu, ostro hamujemy do 95 km/h przed pierwszym zakrętem. Na dwójce wjeżdżamy w ciasną środkową część toru, zbudowaną specjalnie dla potrzeb Formuły 1. Tutaj odbywa się większość manewrów wyprzedzania. Zbyt wczesne hamowanie przed tym prawym zakrętem może zakończyć się utratą pozycji, z kolei za późne oznacza przymusową wycieczkę poza tor. Również na dwójce przejeżdżamy drugi zakręt, przy prędkości 90 km/h. Dalej przejeżdżamy zakręty trzeci i czwarty, a potem, przed piątym, jest krótka prosta.
Te zakręty pokonujemy na czwórce, z prędkością pomiędzy 125 i 225 km/h. Zakręt numer sześć, lewy nawrót o 180 stopni, trzeba przejechać na dwójce, z prędkością 120 km/h. Cały czas na drugim biegu dojeżdżamy do zakrętu numer siedem, który prowadzi na wewnętrzną prostą. Tam przyspieszamy do 300 km/h na szóstce, a przed zakrętem numer osiem zwalniamy do 120 km/h. Dalej mamy „eskę” składającą się z zakrętów dziewięć i dziesięć (80 km/h w pierwszym z nich, w drugim dochodzimy do 100 km/h). Zakręt numer 11 jest nieco szybszy – trzeci bieg, 125 km/h.
Potem znów przyspieszenie – przed prawym zakrętem numer 12, wiodącym z powrotem na owalną część toru, rozpędzamy się do 250 km/h (czwarty bieg). Na piątym biegu i w tunelu aerodynamicznym za poprzedzającym samochodem możemy dojść do 280 km/h na krótkiej prostej poprzedzającej słynny zakręt 13 – jedyny nachylony, wyprofilowany łuk w Formule 1. Idealny tor jazdy wiedzie stosunkowo nisko, blisko wewnętrznej krawędzi. Wyjeżdżamy ponownie na prostą startową na szóstym biegu, przy prędkości około 305 km/h.”

Adres toru:

Indianapolis Motor Speedway
4790 West 16th Street
Indianapolis
IN 46222
USA
TEL: +1 317 481 8500
FAX: +1 317 484 6759
E-Mail:imspr@brickyard.com

Informacja turystyczna:
Indianapolis Convention & Visitors Association
200 South Capitol Avenue
Suite 100
Indianapolis
IN 46225
TEL: +1 317 639 4282
FAX: +1 317 639 5273
E-Mail: imspr@brickyard.com
WEBSITE: www.indianapolis.org

Strona internetowa:
my.brickyard.com

Strefa czasowa:
GMT – 06:00h

Allianz Polska

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments