Już na (naprawdę) szybko zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie Ferrari zaprezentuje otwartą wersję modelu (F)430. Pojazd oznaczono dodatkowo literkami spider…
Już na początek powiem, że – tradycyjnie dla tego włoskiego producenta – zastosowano w nim wiele rozwiązań znanym dotąd tylko w czerwonych bolidach F1.
Jednym z najważniejszych z zastosowanych rozwiązań jest elektronicznie sterowany dyferencjał. Poprawia on trakcję, dzieki czemu auto bardiej „klei się” nawierzchni – we wszystkich warunkach. Dodatkowo w rolę Schumachera pomoże Ci się wczuć kierownica z przełącznikiem zwanym „manettino”. Służy on do zmiany nastaw pojazdu.
Auto – jak wiekszość Ferrari – zostało zaprojektowane przez samą Pininfarinę.
Jednak i tak ostateczny werdykt – jeśli chodzi o kształt – wydał komputer. W projekcie brał udział sprzęt odpowiedzialny za optymalizację pod względem aerodynamicznym bolidów F1.
Z przodu nadwozia rzucają się w oczy ogromne wloty powietrza, nie zmienione w stosunku do wersji zamkniętej. Podobno ich kształt został zainspirowany samochodem, którym w 1961 roku Phil Hill zdobywał mistrzostwo świata.
Najwięcej zmian przeszedł tył. Oprócz odcięcia dachu 🙂 zastosowano m.in. przeźroczystą pokrywę silnika oraz powiększono wloty powietrza, dzięki czemu samochód jest jeszcze bardziej charakterystyczny.
„innowacją” jest oczywiście dach. Jest on sterowany całkowicie elektrycznie, a jego konstrukcja umożliwia podziwianie silnika również podczas jazdy w deszczu. Po jego złożeniu zajmuje on bardzo mało miejsca odstępując je umieszczonej przed tylną osią 8-cylindrowej jednostce napędowej o pojemności 4308 ccm i kącie rozchylenia cylindrów równym 90 stopni (dokładność typowa dla Ferrari).
Wyciąga ona aż 490 dzikich, nieujażmionych mustangów i 465 Nm momentu. To wszystko pozwala temu – to właściwe określenie – drogowemu bolidowi na sprint od zera do setki w 4.1 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej przekraczającej 310 km/h! Jednak to nic dziwnego, skoro z jednego litra pojemności uzyskano 114 KM, a każdy z nich ma do uciągnięcia zaledwie 2.9 kg (masa pojazdu wynosi 1520 kg)! Cena – to pominiemy. 🙂