Ferrari już nie jest zwykłą marką produkująca auta, a instytucja. Odkąd powstała wyznacza trendy wśród super aut, zgrabnie przeplatając wyścigowy rodowód z luksusem z najwyższej półki. Każdy nowy model Ferrari wzbudza wielkie poruszenie, nic więc dziwnego, że dzisiaj cały świat motoryzacji mówi o najnowszym 812 Competizione!
![Ferrari 812 Competizione front](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/05/Ferrari_812_Competizione_1-1024x576.jpg)
Jak z dżentelmena zrobić gangstera
Ferrari postanowiło wziąć swoje flagowe, dostojne GT i zrobić z niego torowego zabijakę. Od czego więc zaczęli? Oczywiście od zrzucenia masy. Auto jest lżejsze o 38 kg, głównie dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego, w tym karbonowym felgom. 812 Competizione może pochwalić się również niemal idealnym rozkładem mas: 49%-51%.
![812 Competizione A z profilu](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/05/Ferrari_812_Competizione_A_1-1024x575.jpg)
Kolejnym etapem było poprawienie całej aerodynamiki na aucie. Z przodu zmodyfikowano wloty powietrza do silnika, zamiast dwóch zastosowano pojedynczy kanał powietrza, co poprawiło wydajność i przy okazji zmniejszyło masę auta. Inna maska oraz nowe kanały w błotnikach dbają o odpowiednie odprowadzenie ciepła z komory silnika. Te pozornie małe zmiany przyczyniły się do poprawy chłodzenia płynów silnikowych aż o 10%. Przeprojektowany przód wspiera również chłodzenie hamulców. Wszystkie te zmiany, poza lepszym chłodzeniem, poprawiły docisk przedniej osi aż o 30 procent! Jednym z niewielu elementów wspólnych z 812 Superfast, jest przedni spliter, który otwiera się przy 250km/h.
Jeszcze więcej zmian zauważymy z tyłu. Pierwsze co rzuca się w oczy to brak tylnej szyby, która została zastąpiona aluminiowym panelem. Ma on wspomagać pracę tylnego spojlera oraz dyfuzora, maksymalizując siłę docisku. Wyklucza ona używanie lusterka, którego rolę przejęła kamera.
![Ferrari 812 Competizione Profil](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/05/Ferrari_812_Competizione_2-1024x576.jpg)
Poza pozbyciem się szyby, z tyłu zmiany dotknęły również dyfuzora, spojlerów oraz układu wydechowego. Wszystkie modyfikacje poprawiają docisk aż o 35% względem „zwykłego” 812.
Udana operacja na sercu
Jednak nie tylko z zewnątrz auto się zmieniło. Inżynierowie z Maranello wzięli pod skalpel serce 812 tworząc z niego arcydzieło! Wymienili oni standardowe korbowody na tytanowe, które są o 40% lżejsze niż stalowe. Ponadto przeprojektowali tłoki, zmienili wtryski, wał korbowy i masę innych rzeczy. Część z komponentów pokryli powłoką DLC (dimond-like carbon), która zmniejsza współczynnik tarcia. Efekt?
To 6.5 litrowe V12 kręci się, uwaga, do 9500 obrotów na minutę! Generując przy tym 830 koni mechanicznych i 692 niutonometry momentu obrotowego. Zgadza się, silnik jest wolnossący.
![812 Competizione wnętrze](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/05/Ferrari_812_Competizione_3-1024x576.jpg)
Ferrari stworzyło niesamowite auto. Moim zdaniem edycje specjalne zawsze wychodziły im wspaniale, ale ta ma w sobie coś wyjątkowego. Ciężko mi powiedzieć co to. Może chodzi o ten wyścigowy rodowód? Może o to, że jestem fan boyem Ferrari? A może z tego względu, że jest to prawdopodobnie jedno z ostatnich aut z takim sercem? Ciężko powiedzieć, ale chyba nie tylko ja się tak nim zachwycam. Pomimo że premiera odbyła się dopiero wczoraj, to wszystkie egzemplarze zarówno Competizione, jak i Competizione A (bez dachu) już znalazły swoich nabywców.
![Ferrari 812 Competizione Tył](https://speed-zone.pl/wp-content/uploads/2021/05/Ferrari_812_Competizione_e_812_Competizione_A-1024x682.jpg)