Po wczorajszych kwalifikacjach na torze Monza, gdzie najlepszy czas okrążenia osiągnał Andy Priaulx (02:00.254), dzisiaj odbyły się dwa wyścigi. Zwycięzcą pierwszego z nich został wspomniany Andy Priaulx w nowym BMW 320si. W wyścigu nr 2, swoją odsiecz zrealizował Augusto Farfus w Alfie Romeo 156.
Pierwsza runda FIA World Touring Car Championship już po wczorajszych kwalifikacjach zapowiadała się bardzo ciekawie.
Emocji nie zabrakło. Już na początku wyścigu o 15:05, po nieco nieudanym starcie Augusto Farfus’a, został on uderzony na pierwszej szykanie przez swojego kolegę z teamu – Tavano, w tył samochdu co dla tego drugiego skończyło się zakończeniem wyścigu, a dla Farfusa spadkiem na piątą pozycję, zostawiając Yvan’a Mullera i Dirk’a Mullera walczących o drugą pozycję za prowadzącym do końca wyścigu Andy Priaulx.
Przez 8 okrążeń Dirk utrzymywał się na 2 pozycji jednak na ostatnim zakręcie – Parabolica – Yvan rozpoczął manewr wyprzedzania, kończąc go opóźnionym hamowaniem przed szykaną i zajmując miejsce Dirka, dla którego to nie był koniec walki, ponieważ na jego ogonie siedział już James Thompson, który to na ostatnim okrążeniu w ten sam sposób co jego team’owy kolega, wyprzedził Mullera zapewniając sobie miejsce na podium. Wyścig miał 11 okrążeń, ze względu na przejazd safety car’a, który to wjechał na tor po kolizji Roberto Colciago (Seat Toledo CUPRA) i Jens’a Edman’a (Peugeot 407).
W drugim wyścigu brazylisjki kierowca – Augusto Farfus, startując z pole position uniknął błędu i tym samym niebezpiecznego tłumu na pierwszych zakrętach. Dało mu to pewne pierwsze miejsce do końca wyścigu. Zacięta walka o trzecie miejsce przez kolejne 3 okrążenia rozgorzała pomiędzy grupą zawodników – Thompson, Dirk Müller, Priaulx, Tarquini, and Rydell. Pierwsza trójka weszła w zakręt razem jednak bez szwanku wyszedł z niego jedynie Thompson. Dla pozostałej dwójki wyścig zakończył się na bandzie.
Wyścig o 3 miejsce trwał dalej. Alessandro Balzan przebił się z 9 na 6, co w rezultacie zaowocowało 5 miejsce po nie udanej próbie manewru wyprzedzania Zanardi’ego przez Tarquini’ego, który spadł na 10 pozycję. Balzan kontynuował szarżę wyprzedzając Yvan’a na 4 miejscu, następnia Rydell’a na 3. Jednak na 7 okrążeniu Yvan odkupił 3 pozycję. W międzyczasie trwała walka o pierwsza pozycję pomiędzy Farfusem, a Zanardim.
Niestety na przedostatnim okrążeniu uszkodzenia w BMW nie pozwoliły na dalszą walkę. Kolizja Rydell’a i Huff’a oraz strata pozycji przez Balzana i spadek na 6 miejsce zaowocowały 2 miejscem dla Alain Menu z zespołu Chevrolet’a oraz 3 miejscem dla Yvan’a Muller jadącego w Secie Leon. Balzan dojechał na metę na 4 pozycji.
Wyniki 1 wyścigu:
1. Andy PRIAULX (BMW 320si ) 00:25:44.220
2. Yvan MULLER (SEAT Leon ) 00:25:47.754 + 3.534
3. James THOMPSON (SEAT Leon ) 00:25:48.598 + 4.378
4. Dirk MULLER (BMW 320si ) 00:25:48.887 + 4.667
5. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 00:25:51.552 + 7.332
6. Rickard RYDELL (SEAT Leon ) 00:25:51.859 + 7.639
7. Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 00:25:52.559 + 8.339
8. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 ) 00:25:57.128 + 12.908
9. Alessandro BALZAN (Alfa Romeo 156 ) 00:25:58.700 + 14.480
10. Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 00:25:59.091 + 14.871
Wyniki 2 wyścigu:
1. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156 00:18:37.438
2. Yvan MULLER (SEAT Leon ) 00:18:38.389 + 0.951
3. Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 00:18:40.018 + 2.580
4. Alessandro BALZAN (Alfa Romeo 156 ) 00:18:41.362 + 3.924
5. Jordi GENE (SEAT Leon ) 00:18:43.159 + 5.721
6. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 00:18:44.365 + 6.927
7. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 00:18:45.333 + 7.895
8. Peter TERTING (SEAT Leon ) 00:18:45.941 + 8.503
9. James THOMPSON (SEAT Leon ) 00:18:46.165 + 8.727
10. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156 ) 00:18:46.852 + 9.414
Redakcja SZ przypomina, że wszystkie relacje na żywo z wyścigów WTCC mozna oglądac na kanale EuroSport.
Zdjęcia pochodzą z oficjalnej strony FIA WTCC