Fiat 500 Anniversario 1.2 69 KM 5MT

Autor: AutoTesty.com.pl
Data publikacji: 11 stycznia 2019

Mówiąc o wnętrzu musimy przyznać, że wizualnie wszystko wygląda naprawdę dobrze gorzej z jakością materiałów. Szkoda tracić czas na szukanie skórzanych czy chociażby miękkich części kokpitu. Wszystko co znajdujemy w zasięgu ręki i wzroku to twarde plastiki. Tyle, że niektóre są lakierowane. Fiat 500 po prostu już tak ma i musimy nauczyć się z tym żyć, jednak tak jak pisałem, efekt wizualny jest naprawdę niezły i unikatowy.

Wyjątkowość Fiata to także mały silniczek. 69-koni mechanicznych mocy, 102 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz przyspieszenie do setki w czasie 12,9 sekundy to wszystko co Fiat 500 Anniversario jest w stanie nam zaoferować. Owszem nie jest demonem prędkości, rasową wyścigówką, ale za to ma styl, którego konkurencja z pewnością może Fiatowi pozazdrościć. Jednak w trasie wygląd nam nie pomoże. Szybko odczuwamy, że pod maską mamy małą ilość mocy. 5-biegowa, manualna skrzynia biegów pracuje lekko, chociaż jej zestrojenie wskazuje na myśl o jeździe typowo miejskiej.

Układ kierowniczy? Bez względu na to czy włączymy tryb City czy nie, to kierownica pracuje lekko, momentami za lekko. Dla mnie było to zgubne przy wyższych prędkościach. Czułem jakbym tracił panowanie nad autem. W mieście, szczególnie podczas parkowania praca układu kierowniczego to prawdziwe zbawienie. Parkować możemy do woli, nie męcząc się przy tym.

W Fiacie 500 spodziewałem się dobrego wyważenia zawieszenia. Oczekiwałem dobrego tłumienia nierówności dla podniesienia komfortu podróży i niezłej przyczepności podczas szybszej jazdy w trasie. Wrażenia? Producent postawił większy nacisk na twardość. Owszem, lepiej prowadzi się tego „maluszka” w trasie, chociaż nie jest to jego naturalne środowisko, niż pokonuje się nierówności w mieście. Szczególnie dokuczliwe jest przejeżdżanie przez torowiska, szczególnie te z większymi nierównościami, odczuwamy każdy element szyny w d…krzyżu.

Spalanie? Tutaj 500-ka potrafi zaskoczyć, przede wszystkim w trasie. Jadąc ekonomicznie 90-100 km/h mały Fiat potrafi zasycić się ok. 5-litrami paliwa. Przekraczając barierę 100 km/h liczmy się ze znacznym wzrostem spalania. Nawet do 6,2-litra na 100 km. W mieście wszystko zależy od naszych umiejętności. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,8 l. Jednak to był krótki epizod. Później na wskaźniku widniało już tylko 7,4 litra.

Fiat 500 w wersji Anniversario to wyjątkowy okaz. Dla fana małego Fiata, który chciałby wejść w jego posiadanie będzie to nie lada wyzwanie gdyż tej odmiany nie znajdziemy w cenniku Fiata. Pozostaje więc czyhać na jakąś ofertę sprzedaży w Internecie. Za tą wyjątkową wersję, którą miałem okazję jeździć trzeba zapłacić blisko 50 000 zł. Dla niektórych to dużo, dla innych w sam raz, a jeszcze następni dostrzegają inną korzyść, albo raczej dostrzegli i kupili. Pamiętajmy, że wersja Anniversario to tylko krótki strzał takich 500-tek na rynek i ich cena za kilka, a może raczej kilkanaście lat może znacząco wzrosnąć.

Fiat 500 Anniversario to nie jest wybór z rozsądku. To miłość, zauroczenie i ogromna fascynacja włoską motoryzacją. To prostota wykonania z wyjątkowym opakowaniu. Jednak możemy iść o krok dalej i wybrać wersję Abarth, która poza niesamowitym wyglądem ma do zaoferowania bardzo dobre osiągi. Tutaj w grę wchodzą już nieco inne pieniądze, najtańszy Abarth 595 E6D kosztuje 75 000 zł. Jeśli chcemy stać się właścicielem jakiejkolwiek 500-tki możemy wybrać wersję POP, która otwiera cennik kwotą 46 700 zł.

Pełna galeria Fiat 500 Anniversario 1.2 69 KM 5MT

Dane techniczne


SILNIK: benzyna, R4, 8V
POJEMNOŚĆ: 1242 ccm
MOC: 69 KM przy 5500 rpm
MAKS. MOMENT OBR.: 102 Nm przy 3000 rpm
SKRZYNIA BIEGÓW: manualna, 5-biegowa
NAPĘD: oś przednia
0-100 km/h (sek.): 12,9
Vmax: 160 km/h
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta: 6,2/4,2/4,9
ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu: 7,2
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA: 35 litrów
WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm): 3571/1627/1488
WAGA (kg): 865 kg
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA: 185/520 litrów
LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC: 3/5
OPONY: 185/55 R15
CENA WERSJI PODSTAWOWEJ: 46 700 PLN
CENA WERSJI TESTOWANEJ: ok. 50 000 PLN

Źródło: AutoTesty.com.pl

Poprzednia strona << 1  2  

Wasza ocena prezentacji

 5.8 - 22 głosy
     Jak oceniasz ten artykuł?

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Xenon Racer
26 marca 2019
Dangerous Driving
09 kwietnia 2019
Drift19
kwiecień 2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie