Newsy

Formuła 1: Hiszpania

Circuit de la Catalunya w opinii kierowców Williamsa.

Pod wiatr
Juan Pablo Montoya: „Barcelona to jeden z najatrakcyjniejszych torów w kalendarzu. Wyboista nawierzchnia sprawia, że opony są narażone na większe obciążenia. Duża liczba szybkich zakrętów wymaga od kierowców dużej wytrzymałości. Do tego mamy jeszcze silny wiatr, który nawiewa piasek na tor. Największe znaczenie będą tu miały ustawienia aerodynamiki – właśnie temu poświęcamy ostatnie testy”.

Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem:
„Barcelona to tor wymagający technicznie, z szybkimi zakrętami i dużą przyczepnością. To oznacza, że musimy wytrzymywać bardzo silne przeciążenia boczne, dochodzące do 4G. Pierwszy bardzo ważny moment przychodzi już po starcie: przed prawym zakrętem Elf musimy zwolnić z ponad 300 km/h do 120 km/h. Prawdziwy „opór”. Za kolejnym, lewym zakrętem, mamy bardzo szybki prawy łuk o nazwie Curvone Renault. Przejeżdżamy go na piątym biegu, z prędkością około 255 km/h. Na krótkiej prostej przyspieszamy do 290 km/h, przed redukcją do dwójki na wejściu w zakręt Repsol (prędkość około 120 km/h). Nawrót Seat jest najwolniejszym miejscem na torze – przejeżdżamy go z prędkością 85 km/h. Na wyjściu przyspieszamy, nawrót przechodzi w lekki łuk. Przed kolejnym hamowaniem, do lewego zakrętu Würth, rozpędzamy się do ponad 250 km/h. Krótka prosta pod górę prowadzi do zakrętu Campsa. Bardzo ważne jest przejechanie go z możliwie największą prędkością, na czwartym biegu. Najeżdżamy na „tarkę” i na wyjściu z zakrętu osiągamy około 200 km/h. Po prostej Nissan, na której rozpędzamy się do 295 km/h, hamujemy do bardzo wolnego i nierównego nawrotu La Caixa, za którym jest kolejny nawrót – Banc de Sabadell. Oba zakręty przejeżdżamy na drugim biegu.
Dalej mamy dwa ostatnie zakręty, najszybsze i zarazem najlepsze zakręty całego toru: Europcar, pokonywany z prędkością 225 km/h, i New Holland – przejeżdżany na czwórce, na wejściu mamy na liczniku 265 km/h, a na prostą startową wychodzimy z prędkością 225 km/h. Oczywiście staramy się, by była to prędkość jak najwyższa – by na prostej rozpędzić się do jak największej szybkości.”

Materiały prasowe Allianz Polska

0 0 głos
Oceń artykuł
Podziel się:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments