Recenzja Forza Motorsport 7

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jablonson
Data: 30 lipca 2018

Mechanika

W kolejnym aspekcie chciałbym poruszyć kwestie wyścigów oraz mechaniki gry. Tryb kariery dla pojedynczego gracza składa się z ponad 50 mistrzostw i poprowadzi gracza przez wszystkie klasy aut dostępnych w grze. Wygrywanie wyścigów i pucharów jest nagradzane walutą w grze i punktami doświadczenia, co motywuje do podejmowania kolejnych wyzwań. Jednakże w sprawie wyścigów odnosi się wrażenie, że zostały potraktowane zbyt powierzchownie. Przede wszystkim brakuje etapu kwalifikacji, przynajmniej w opcjonalnej formie. W sytuacjach, gdy ktoś nie chce brać udziału w kwalifikacjach, mógłby je wyłączyć lub pominąć, a tutaj takiej opcji po prostu nie ma i w każdym wyścigu startujemy z losowej pozycji. Kolejnym minusem jest zastąpienie tradycyjnych międzyczasów odległościami między najbliższymi rywalami. Nie jest to dla mnie fachowa informacja. Uważam, że czas jest najważniejszym parametrem w wyścigach. W grze brakuje również systemu flag lub jakichkolwiek kar. Zuchwale jedziesz, aby wygrać, bez względu na to w jaki sposób, rozbijając się i ścinając zakręty nie poniesiesz za to żadnej konsekwencji. W wyścigach dla pojedynczego gracza możemy ograniczyć agresje przeciwników, lecz w trybie online niestety nie obowiązują żadne zasady. Pokonywanie zakrętów to przepychanka, a czyste wyprzedzenie przeciwnika najczęściej skutkuje jego szybką odpowiedzią w postaci uderzenia w tył auta i wypadnięciem z toru. Takie sytuacje są niezwykle frustrujące.

Chcąc pojeździć w samotności po torze czeka nas kolejne negatywne zaskoczenie. W menu gry nie znajdziemy trybu treningu ani próby czasowej. Brak trybu próby czasowej w grze aspirującej do bycia symulacją ścigania po torach jest poważnym błędem merytorycznym. Tryb ten nie służy wyłącznie do jazdy na czas, ale również do testowania samochodów, ustawień samochodu, nauce toru i najlepszej linii pokonywania zakrętów lub zwykłej przejażdżce. Problem został zauważony przez producentów, ponieważ z najnowszych doniesień Turn 10 wynika, że tryb próby czasowej zostanie dodany do gry. Do tej chwili należy radzić sobie innymi metodami jak np. konfiguracja wyścigu bez przeciwników. Poza tym, podczas jazdy chciałbym widzieć czasy swoich wszystkich okrążeń, a nie tylko tego najszybszego. Mam nadzieję, że to też zostanie uwzględnione w aktualizacjach, ponieważ bez tego ciężko jest ocenić tempo jazdy lub wpływ zużycia opon na czasy kolejnych okrążeń.

Czy ściganie się z SI jest satysfakcjonujące?

Zależy od podejścia gracza. Wiele osób zarzuca, że kariera jest nudna, że wyścigi są łatwe i bez emocji. To się zgadza, ale tylko na domyślnych ustawieniach gry. Zmiana kilku ustawień radykalnie odmienia produkcję. Przede wszystkim zalecam wyłączenie asysty hamowania, stabilności i trakcji. Fizyka w grze jest na tyle dobrze wyważona, że nawet nie będąc weteranem symulacji, każdy będzie w stanie opanować auto. Będzie trudniej, jednakże prowadzenie samochodu wyścigowego nie należy do najprostszych czynności, a jest przeogromnie satysfakcjonujące. Najważniejszym czynnikiem decydującym o tym czy rozgrywka jest emocjonująca, jest stopień świadomego podejmowania ryzyka. Punktem charakterystycznym dla serii Forza jest możliwość cofania czasu. Z jednej strony jest to doskonałe rozwiązanie, ponieważ w przypadku nieudanego manewru można cofać się w czasie i korygować jazdę do momentu, aż dany manewr zostanie wykonany prawidłowo. Z drugiej strony cofanie czasu wyklucza to ryzyko, które determinuje emocje podczas wyścigu. Z tej przyczyny zalecam wyłączenie możliwości cofania czasu. Dodatkowo zalecam włączenie uszkodzeń i zwiększenie poziomu trudności przeciwników. Jako że przeciwników na wysokim poziomie trudności nie jest łatwo wyprzedzić wg zasad fair play na wyścigu składającym się z 3 okrążeń, to dodatkowo proponuję ustawić długość wyścigów na długie lub bardzo długie. Przy 10 okrążeniach mamy wystarczająco dużo czasu, aby powalczyć o pozycje, na spokojnie gonić stawkę i szukać okazji do czystego wyprzedzenia. Gwarantuję, że grając w ten sposób w Forze Motorsport 7 każdy wyścig będzie emocjonujący, wymagający, a wygrana niesamowicie satysfakcjonująca.

Poprzednia strona << 1  2  3  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
RIDE 4
08 październikaa 2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie