Recenzja Forza Motorsport 7

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jablonson
Data: 30 lipca 2018

Kilka słów o budowaniu kapitału i skrzyniach z nagrodami

Nagrodami za każdy wyścig są punkty doświadczenia oraz kredyty pełniące funkcję waluty w grze. Gracze skarżą się jednak na zbyt niskie wartości kredytów przyznawanych w ramach nagród, co prowadzi do konieczności ciągłego powtarzania wyścigów, aby zarobić znaczną ilość gotówki. W tym aspekcie Turn 10 uśmiecha się do graczy, którzy nie idą na łatwiznę, bowiem ilość kredytów jaką otrzymamy za wyścig w głównej mierze zależy od poziomu trudności przeciwników oraz długości wyścigów. Średnia stawka za wygranie krótkiego wyścigu na średnim poziomie trudności to około 10 000 CR. W realiach gry to bardzo mało, ale zwycięstwo w tym samym wyścigu na długim dystansie powoduje, że średnia stawka za zwycięstwo to już 50 000 CR. Warto korzystać z dostępnych w grze modyfikacji, które zwiększają wysokość premii za wyścig w procentowym stosunku do kwoty bazowej. Modyfikacje polegają na spełnieniu pewnego założenia podczas wyścigu np. idealnym pokonaniu 6 zakrętów lub przejechaniu wyścigu bez możliwości cofania czasu. Większość modyfikacji opiera sią na wyłączeniu asyst lub technicznej jeździe. Dla fanów symulacyjnego podejścia do jazdy nie są to trudne zadania, a wysokość nagrody może zwiększyć się nawet o 300%. Odpowiednie nastawienie na rozgrywkę ma duży wpływ na zasobność portfela w grze. Sposób zdobywania modyfikacji wiąże się z kontrowersyjnym tematem skrzynek z losowymi nagrodami. Ze skrzynek początkowo można było wylosować nagrody w postaci modyfikacji, aut niemożliwych do kupienia w grze, unikatowego wyposażenia kierowcy lub odznak. Na chwilę obecną z puli nagród zostały wyeliminowane przedmioty mogące dawać przewagę w rozgrywce. W 2017 roku wielu wydawców uległo trendowi lootboxów, w tym Turn 10. Choć w Forza Motorsport 7 skrzynki można kupić jedynie za kredyty z gry, to społeczność graczy uważa wprowadzenie tego rozwiązania za niepotrzebne i psujące rozgrywkę. Trudno się z tym nie zgodzić. Zdobywanie przedmiotów w grach powinno zależeć wyłącznie od umiejętności i determinacji gracza, a nie szczęścia w losowaniu. W głośną krytykę uważnie wsłuchali się producenci. Wszystkie skrzynie z autami zostały usunięte, a ukryte w nich samochody zostały odblokowane. W przyszłości planują całkowicie usunąć skrzynie z nagrodami, lecz jest to na tyle skomplikowany proces, że nie mogą tego zrobić natychmiastowo.

Czy dla Forzy Motorsport 7 warto kupić kierownicę?

Dla przyjemności z jazdy i gry w trybie dla pojedynczego gracza jak najbardziej warto. Oczywiście mam na myśli kierownice z systemem Force Feedback, który bardzo dobrze działa w grach z serii Forza. Informacje przekazywane z kół są precyzyjne, kierownica prawidłowo reaguje na uślizgi, wyboje na torze, podsterowność i nadsterowność samochodów. Zabawa jest zdecydowanie lepsza, kierownicą trzeba się dużo nakręcić, na tyle, że po dłuższym wyścigu czuć zmęczenie. Warto zauważyć, że reakcje i nawyki nabyte podczas jazdy prawdziwym autem przekładają się na umiejętności w grze i na odwrót. Zabawa w kontrolowanym poślizgu w grze uczy prawidłowych odruchów które mogą się przydać w awaryjnej sytuacji na drodze w życiu. Chcąc głównie ścigać się online lub bić światowe rekordy okrążeń, kierownica raczej nie będzie przydatna. Forza Motorsport 7 jest grą pisaną pod kontrolery i grając na kierownicy ciężko dorównać graczom na padach. Dobitnie ukazują to turnieje w Forza Motorsport 7, które są rozgrywane na kontrolerach Xbox One

Podsumowanie

W Forza Motorsport 7 samochody są najważniejsze i bardzo dobrze to świadczy o grze samochodowej. Możliwości personalizacji aut zachwyca i jest to element jakiego oczekuje każdy motoryzacyjny maniak. Dostępna ilość tras jest satysfakcjonująca, gra sprawia przyjemność z samej jazdy, a to jak została przystosowana pod standardowy kontroler zasługuje na uznanie. Osobiście chciałbym, aby seria przeszła delikatną metamorfozę w bardziej symulacyjnym kierunku. Dla fanów zręcznościowych rozwiązań jest przecież genialna seria Forza Horizon, a Motorsport powinien kłaść większy nacisk na poważniejszą rozgrywkę. Adaptować reguły i zasady z torów wyścigowych i traktować motorsport w pełnym tego słowa znaczeniu. Jako typowy petrolhead, dla którego gry są jedynie wieczorową rozrywką, Forza Motorsport 7 dostarcza oczekiwanej radości i przyjemności z grania. Zdarza się, że grając spędzam więcej czasu w garażu niż na torze i to jest bynajmniej najbardziej realny aspekt w motoryzacji.

Plusy

+ Liczba i jakość modeli aut
+ Dużo możliwości tuningu i ustawień samochodu
+ Model jazdy
+ Force Feedback
+ Grafika
+ Liczba mistrzostw dla pojedynczego gracza
+ Dobrze odwzorowane dźwięki niektórych aut
+ Usuwanie skrzyń z losowymi nagrodami

Minusy

- Brak trybu próby czasowej
- Brak systemu zasad, flag i kar
- Brak kwalifikacji
- Źle odwzorowane dźwięki niektórych aut

Poprzednia strona << 1  2  3  
Ocena gry:
90 km/h

Ocena recenzji

 5.7 - 68 głosy
     Jak oceniasz ten artykuł?

Komentarze ... 10 ostatnich

bullet Riskbreaker
30 lip 18 - 23:19
Gość
Na kierze mam zecydowanie lepsze czasy, bo osiągam bardziej precyzyjne kąty skrętu. W trybie rywali najlepiej to widać. Btw to typowy time attack, czyli próba czasowa. Recenzja wprowadza w błąd niech każdy sam sprawdzi choć demko ;)

bullet kefmif
31 lip 18 - 10:33
Gość
Ja tam i tak kupie niezależnie od jakości. Po prostu chcę się przejechać Fiatem Abarth Punto po Maple Valley w 4K i 60 Fps na zakupionym nie dawno One X.
Grałem wcześniej w dwa Motorsporty i dwa Horizony więc chyba ta gra też powinna mi się spodobać.

bullet Jablonson
01 sie 18 - 08:21
Komentarze: 3
Riskbreaker, owszem tryb rywale to time attack, z tym, że tam mamy narzucone warunki, konkretna trasa i konkretne auto lub typ aut. Nie ma możliwości wziąć dowolnego auta na dowolną trasę... a to że na kierze osiągasz lepsze czasy oznacza, że: jesteś genialnym kierowcą na kierownicy, słabo grasz na padzie albo trochę jedno i trochę drugie :)

bullet F4H Venom
13 mar 19 - 15:23
Gość
Kierownica w tej grze daje sporo radości, to fakt. Ale bzdurą jest to co napisał Pan Risk. Pad w tej grze jest na pewno najszybszym kontrolerem, a to że dana jednostka pobija własne czasy sterując kierownicą, oznacza tylko tyle, że gorzej jeździ za pomocą pada

Zamieść komentarz

Imię:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
RIDE 4
08 październikaa 2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie