Newsy

ForzaBlog cz.1 – amator w lidze PMC

Wirtualne ściganie na poważnie – tak najprościej można opisać czym są ligi organizowane przez społeczność graczy. Jeśli jesteście ciekawi jak to wygląda od wewnątrz i czy poradzi sobie w niej przeciętny niedzielny kierowca? to zapraszam do mojej relacji z Ligi PMC – Polish Masters Championship w Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7 staje się coraz lepszą grą. Od premiery otrzymaliśmy szereg aktualizacji znacznie poprawiających produkcję, jak chociażby usprawniony tryb rywali, który wreszcie można traktować jako próbę czasową, całkowicie przebudowany system Force Feedback wraz z symulacyjnym trybem jazdy, limity torów z możliwością ich wizualizacji, tryb Drag oraz wiele innych mniejszych bądź większych aktualizacji wraz z dodatkową zawartością.

W dalszym ciągu jednak czekamy na radykalne zmiany w kontekście reakcji gry na zachowania kierowców podczas wyścigów sieciowych. Każdy kto chociaż raz spróbował trybu wieloosobowego doskonale wie co mam na myśli. Jest to niezwykle brutalne zderzenie oczekiwań z rzeczywistością. Oczekujesz epickich pojedynków? No to zostaniesz epicko wystrzelony z trasy na pierwszym zakręcie. Chcesz skorzystać ze sztuczek psychologicznych i agresywnie wywierać presję? No to obserwuj jak przeciwnik pięknie ścina zakręty i spycha Cię z trasy w każdej możliwej sytuacji. Liczysz na szaleńczą ucieczkę zdobywając kolejne ułamki sekund przewagi? Nie uda się, bo prędzej posłużysz jako bariera na której wyhamuję „sprytny” kierowca z tyłu.

Zmagania w trybie wieloosobowym to największa bolączka gry, na chwilę obecną jeszcze nie rozwiązana przez Turn10, ale musicie wiedzieć, że istnieje alternatywa. W dodatku rozwiązanie to odsłoni najpiękniejszą część gry i pozwoli poznać prawdziwe oblicze Motorsportu. Zapraszam do relacji z udziału w lidze Polish Master Championship, realizowanej przez społeczność Forza Motorsport Polska.

Kilka słów o lidze:

Mistrzostwa składają się z 8 rund wyścigowych oraz 4 sesji testowych. Runda wyścigowa składa się z:
• Kwalifikacje 4 okrążenia (1 rozgrzewkowe + 3 pomiarowe)
• Wyścig 1 – 20min – start w kolejności kwalifikacji
• Wyścig 2 – 20min – start w kolejności odwróconych wyników Wyścigu nr 1

Wyniki każdego wyścigu są odpowiednio punktowane, a wszystkie zasady i procedury są szczegółowo opisane na forum społeczności. Organizatorzy doskonale zdają sobie sprawę, że dla początkujących graczy może się to wydawać trudne i że nie mają większych szans z doświadczonymi kierowcami, dlatego oprócz klasyfikacji generalnej utworzono oddzielną klasyfikację tylko dla amatorów.

Mistrzostwa PMC są rozgrywane jednym autem na seryjnych częściach:
• 2018 Audi #1 Audi Sport RS3 LMS (S716)

Dopuszczalna jest konfiguracja tuningu, czyli tzw. setup auta. Mimo, że ten samochód bardzo dobrze się prowadzi na domyślnych ustawieniach, to jednak odpowiednia konfiguracja i dostosowanie pod konkretny tor może zagwarantować dużą przewagę. Na forum została udostępniona optymalna konfiguracja auta dla osób które nie znają się na parametrach. Bardzo miły gest w kierunku początkujących graczy.

Liga PMC jest mocno nastawiona na rozwój społeczności i przyciągnięcie nowych kierowców. Przyjazne zasady, miła atmosfera i przede wszystkim dobra organizacja. Dla zapisanych uczestników został utworzony rynek kierowców, który ma na celu pomoc w znalezieniu zespołu. Bycie częścią zespołu jest opcjonalne, ale zdecydowanie poprawia przyjemność z gry, bowiem zespół pomoże dostosować auto i udzieli cennych wskazówek. Zespoły są maksymalnie 3 osobowe, z czego mogą się składać z 2 kierowców zawodowych i 1 amatora.

Kilka słów o mnie:

W kontekście wyścigów online jestem totalnym amatorem, przekonałem się o tym podczas udziału w lidze Porsche SuperCup organizowanej przez Forza Motorsport Polska w 2018 roku. Jako, że poznałem wtedy kilka osób to tym razem od razu dostałem zaproszenie do zespołu FTP Verva Racing w składzie PMC Damoto oraz Shamball. Chłopaki jeżdżą na bardzo wysokim poziomie, niejednokrotnie brali udział w międzynarodowych wyścigach osiągając satysfakcjonujące wyniki. Warto wspomnieć, że obaj grają na kierownicach co w środowisku Forzy stawia ich w zdecydowanej mniejszości.

A na czym ja będę grał? Uwaga niespodzianka, też na kierownicy. Posiadam Thrustmaster TX, pedały T3PA oraz customową obręcz o średnicy 32 cm. Całość współgra z konsolą Xbox One X i telewizorem 4k.

Przygotowania:

Pierwszy wyścig odbędzie się na torze Brands Hatch (GP), tor znany i łatwy do zapamiętania, co nie znaczy że łatwy do przejechania. Jest wąski i posiada szybkie techniczne zakręty co w połączeniu z dużymi przewyższeniami bywa zdradliwe. Wyprzedzanie na pewno będzie bardzo trudne, dlatego nastawiam się na wykorzystanie błędów przeciwników bez zbędnego ryzyka. Podczas treningów przejechałem około 60 okrążeń, z czego najszybsze kółko na czysto pokonałem w 1:33:994, dla porównania kolega z zespołu Shamball na tym samym setupie wykręcił 1:32.070, a mam świadomość że będą też tacy co schodzą grubo poniżej 1.32. Moim celem jest ukończenie wyścigu w środku stawki, aczkolwiek bardziej zależy mi na rywalizacji, równej jeździe i co najmniej jednym epicki wyprzedzeniu. Czy się uda? O tym dowiecie się w kolejnej części bloga.

0 0 głosy
Oceń artykuł
Podziel się:
avatarJablonson
Adam Jabłoński
Znany jako ARP Jablon, jeden z założycieli drużyny simracingowej Alpina Racing Poland oraz współzałożyciel Polskiej społeczności w Assetto Corsa Competizione na platformie Xbox -> ACC Simracing by ARP
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments