Recenzja Gran Turismo Sport

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Rafer
Data: 05 listopada 2017

Drugim rodzajem rozgrywek w trybie Sport, są, jak wspomniałem wcześniej Mistrzostwa. Pierwszy oficjalny sezon w tych zmaganiach rozpoczął się 4 listopada i trwa przez tydzień. Do wyboru mamy dwa wydarzenia: Puchar Krajów FIA GT oraz Zawody Producentów FIA GT. W tych eventach, w przeciwieństwie do Wyścigów Codziennych mamy cały kalendarz wyścigowy tzn. trening, kwalifikacje i finał (w Wyścigach Codziennych kwalifikacje też są, jednak każdy odbywa je indywidualnie na torze). Tutaj kwalifikacje odbywają się z udziałem innych graczy i trwają przez określony czas. Ciągle widzimy, na której pozycji się znajdujemy oraz jakie są czasy pozostałych kierowców. Po zakończeniu kwalifikacji, odbywa się finał, który oczywiście zaczyna się od przedstawienia wszystkich kierowców. Kamera przemierza tor od początku stawki i pokazuje kolejne samochody. W tym czasie można np. przygazować lub pomrugać światłami, co wielu graczy czyni. Jest to prawdziwa celebracja rywalizacji, która za chwile się odbędzie. Osobiście bardzo spodobało mi się takie podejście do trybu sieciowego, w mojej opinii zupełnie rekompensuje małą ilość samochodów czy tras. W tej grze po prostu czuć klimat motorsportu, którego nie czułem przy innych tytułach.

Przy okazji trybu Sportowego warto wspomnieć jeszcze o jednej rzeczy, którą jest równowaga osiągów. Wyścigi odbywają się, w jak wiadomo, w konkretnych klasach, jednak równowaga osiągów to dodatkowy mechanizm, który ma zniwelować różnice parametrów pomiędzy niektórymi samochodami. Przed przystąpieniem do wyścigu zawsze jesteśmy informowani jakie ustawienia zostały zmienione. Część parametrów jest również z tego powodu zablokowana, natomiast pozostałe możemy dowolnie modyfikować. Oprócz trybu Sportowego, w Gran Turismo Sport mamy oczywiście standardowy tryb multiplayer, w którym możemy tworzyć własne rozgrywki, zakładać pokoje oraz zapraszać znajomych. Warto jednak pamiętać, że nasze punkty kierowcy oraz poziom fair-play zmieniają się tylko podczas rozgrywek w trybie Sport.

Jeżeli chodzi o same samochody, które możemy używać do wyścigów, to są to pojazdy, które udało nam się zdobyć w trakcie całej gry tzn. jak wcześniej wspomniałem poprzez wygraną w trybie Kampanii lub poprzez kupno w salonie (w salonie możemy również zapoznać się z historią różnych marek, pooglądać stare modle oraz filmy - super sprawa). Samochody możemy kupować za kredyty, zdobyte po każdym wyścigu lub ukończonym zadaniu w Kampanii. Raczej nie miałem problemu z zakupem ulubionego auta, zwłaszcza, że jeżeli jakiś samochód dostaniemy w nagrodzie, a nie przypadnie on nam do gustu, zawsze możemy go sprzedać otrzymując w zamian kredyty. Dodatkowo mamy jeszcze do dyspozycji sklep milowy, gdzie za przejechane podczas rozgrywek kilometry, możemy kupić specjalne samochody lub różnego rodzaju dodatki typu naklejki czy specjalne kolory. Nabyte w taki sposób dodatki, możemy później wykorzystać w edytorze barw, dzięki któremu mamy możliwość stworzenia własnego, indywidualnego wyglądu naszego samochodu. Tryb ten jest dość obszerny i daje możliwość np. tworzenia własnych napisów, ustawiania logotypów różnych firm itp. Naprawdę opcji jest sporo, chociaż użyteczność tego trybu pozostawia wg mnie wiele do życzenia. Na przykład stworzenie prostego napisu na samochodzie zajęło mi dłuższą chwilę, aby wyglądało dość dobrze. Nie ma niestety opcji wyrównywania lub automatycznego przerzucania danej kompozycji na drugą stronę samochodu. Trochę to uciążliwe, ale jak ktoś lubi się bawić to może spędzić tu długie godziny. Dodatkowo za jakiś czas ma być możliwość importowania własnych grafik poprzez stronę Gran Turismo. Póki co to nie działa.

Jak już stworzymy nasze wymarzone auto oraz pokryjemy je perfekcyjna kompozycją, możemy, albo wybrać się na tor, albo porobić sobie z nim zdjęcia na tle pięknych krajobrazów w trybie Scapes. To jest bardzo duży ukłon Polyphony w stronę społeczności, która może dzielić się swoimi dziełami w bibliotece online. Ogólnie najnowsze GT Sport jest bardzo nakierowane na działania społecznościowe. W grze mamy swój własny profil, który możemy dostosowywać zupełnie jak na Facebooku, czyli wrzucać zdjęcia naszych samochodów czy publikować posty. Dodatkowo poprzez opcję Odkryj możemy przeglądać prace innych graczy, oceniać i komentować. Sieć społecznościowa jest tu naprawdę spora i czasami fajnie zajrzeć do biblioteki by zobaczyć jakie prace przygotowali pozostali gracze.

Poprzednia strona << 1  2  3  4  5  >> Następna strona

Najbliższe premiery

GRID
11 października 2019
Need For Speed Heat
08 listopada 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie