Historia serii Need For Speed

Autor: Mars007
Data: 19 listopada 2008

Need For Speed III: Hot Pursuit (1998)


Rok później, na półkach pojawił się tytuł Hot Pursuit. Można powiedzieć jedno – to był przełom. To właśnie ta część zdobyła chyba najwięcej fanów i spowodowała rozgłos serii. Jak można się domyślić z nazwy, największą nowością w grze było wprowadzenie tytułowego trybu „hot pursuit”. Pozwalał on nam uciekać przed policją, bądź samemu wcielić się w stróża prawa i próbować wymierzać sprawiedliwość. Pomagały nam kolczatki czy też betonowe bloki. Kierowcy nie pozostali bez wsparcia – przez radio mogli dowiedzieć się o patrolach. Oczywiście klasyczne tryb wyścigu pozostał – wszak nie samymi pościgami człowiek żyje. W HP była też jedna, bardzo ciekawa opcja. Chodzi tu o możliwość samemu tworzenia swoich aut i wrzucania ich do gry.

W tej edycji tras było osiem – nie jest to może ilość powalająca, ale warto wspomnieć że były bardzo dobrze dopracowane i zróżnicowane. Ilość dostępnych samochodów też nie jest specjalnie oszałamiająca – było ich jedenaście (m.in. Ferrari, Lamborghnini, Mercedes). Ale warto tu wspomnieć o jednej rzeczy, a mianowicie o możliwości tworzenia samemu swoich aut i wrzucania ich do gry. Takie coś wzbogacało rozgrywkę i dzięki temu liczba dostępnych wozów mogła wzrosnąć do ogromnych rozmiarów.

Grafika jak na owe czasy oczywiście na przyzwoitym poziomie. Dodano kilka nowości, do których należą chociażby dym spod kół samochodu czy efekty pogodowe. Prawdę powiedziawszy trzecia część NFS’a była jedną z najlepszych i na pewno zapisała się w pamięci wielu graczy, choć dzisiaj niestety mało kto o niej wspomina.

Need For Speed IV: High Stakes (1999)


Czwarta część nie wprowadziła specjalnie wielkich zmian w rozgrywce, ale nie można powiedzieć że mamy do czynienia z tą samą grą. Przede wszystkim High Stakes stawia na większy realizm. Choć same wyścigi dalej można umieścić w kategorii „zręcznościowe”, pojawił się chociażby system zniszczeń i to zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Tak więc tym razem, gdy uderzamy w drzewo musimy liczyć się z utratą osiągów.

Tym razem liczba samochodów wzrosła do 18, do takich marek jak Ferrari czy Mercedes dołączyło chociażby BMW. Pula tras również urosła, tym razem do 19. Po raz kolejny mieliśmy okazję spróbować swoich sił na prostych wiejskich trasach i górskich serpentynach.
W praktycznie nie zmienionej formie pozostał znany z poprzedniej części tryb „hot poursuit”, twórcy nie kombinowali także z pozostałymi trybami rozgrywki. Zmianie natomiast uległa oczywiście strona wizualna. Na szczególną uwagę zasługują wnętrza samochodów, choć i cała reszta jest na wysokim jak na tamte czasy poziomie.

Need For Speed: Porsche 2000 (2000)


Ten tytuł to istna legenda, jeżeli chodzi o serię Need For Speed. Wielu uważa tą właśnie część za najlepszą. Podstawowa różnica względem części poprzednich to fakt, iż mogliśmy zasiąść za kierownicą jednej konkretnej marki, a mianowicie Porsche. Mało? O ile w poprzedniczce jeździliśmy raczej samochodami produkowanymi w ostatnim czasie, o tyle tu mogliśmy (a raczej musieliśmy) cofnąć się w czasie o 50 lat wstecz i ścigać się „porszakami” z tamtych czasów (było ich w sumie ok. 80). Tak właśnie wyglądał tryb kariery, w którym przy okazji poznawaliśmy historię tej znanej marki. Samo zarabianie pieniędzy ograniczało się do tradycyjnych wyścigów, bez udziału policji czy innych „dodatków”. Tyle jeżeli chodzi o tryb Evolution. Kolejny tryb to Factory Driver – tu mieliśmy okazję wcielić się w testowego kierowcę Porsche i pokonywać coraz to trudniejsze zadania i ewolucje.

Poprzednia strona << 1  2  3  4  5  >> Następna strona

Najbliższe premiery

WRC 8
05 września 2019
GRID
11 października 2019
Drift19
2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie