Honda zapowiada nowy model HR-V Sport z silnikiem 1.5 VTEC TURBO

Autor:
Data: 01 grudnia 2018 - 11:17

Honda ujawniła szczegóły dot. nowego HR-V Sport, wyjątkowej wersji w gamie odnowionego rocznika modelowego 2019, wyposażonej w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO oraz zmodyfikowne pod kątem sportowych osiągów podwozie i zawieszenie.
--

HR-V Sport charakteryzuje się odświeżoną stylistyką nadwozia oraz wyposażeniem wnętrza, dostępnym dla modelu z rocznika 2019. W ofercie znajdzie się szereg opcji umożliwiających indywidualizację wyglądu.

Nową Hondę HR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, znany z najnowszej generacji modelu Civic. Czterocylindrowy silnik zapewnia maksymalną moc 182 KM (134 kW), dostępną przy 5500 obr./min. dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6 000 obr./min. dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest dostępny w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 do 5 500 obr./min.

Honda opracowała wersję HR-V Sport z myślą o nabywcach, którym zależy na subkompaktowym SUV-ie dostarczającym bardziej sportowych doznań. Częścią pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilności nadwozia oraz kontroli zawieszenia i responsywności układu kierowniczego, jest specjalny system zawieszenia „Performance Damper”. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyły, poprawia stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

Model wyróżnia układ kierowniczy, wykorzystujący zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.

Zmiany stylistyczne nadwozia, dodające autu elegancji, obejmują min. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face", z chromowanym, czarnym panelem o wysokim połysku, który zastępuje wykończony przydymionym chromem panel standardowego HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna czarna przednia krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu sięga aż do świateł przeciwmgielnych.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Usportowiony charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, podwójna końcówka układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Z tyłu, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do zmian z przodu, a tylne światła znajdują się w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.

W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V 2019 – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie pleców kierowcy. Dynamiczna stylistyka znalazła też wyraz w ekskluzywnym materiale tapicerskim foteli w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym oraz czarnej podsufitce.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafią do klientów w kwietniu 2019 roku.
Źródło: Honda

Zamieść komentarz

Ksywa:
 
Komentarz:
Wynik:

Najbliższe premiery

F1 2019
28 czerwca 2019
FIA European Truck Racing Championship
lipiec 2019
GRID
13 września 2019
Więcej premier

Speed Lista

Ankieta

Na jakiej platformie głównie grasz?















Partnerzy


Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie