Recenzja Horizon Chase Turbo

Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download
Info
Zapowiedź
Recenzja
Demotest
Filmy
Galeria
Kody
Download

Autor: Jacek Piąstka aka Jaceł
Data: 03 kwietnia 2020

Rok 94’

Siedzę w sobotnie zimowe popołudnie przed Rubinem, chwilę po emisji Dragon Ball’a w RTL7. Tata popija piwo marki EB, jedząc ze mną kwaśne żelki. W pewnym momencie spogląda w stronę spowitego śniegiem okna i zwraca się do mnie bym i ja się spojrzał. Widzę za szybą ten „lśniący” nowy Polonez MR’93 jaskrawego koloru wody po myciu podłogi. Ta abominacja motoryzacji, do której ślini się mój tata od paru lat myśląc, że jeszcze te „parę” milionów i sam odłoży na takiego, zapowiada odwiedziny dzianego wujka handlarza niemieckiego sprzętu RTV.

Brat tatusia zawsze daje najlepsze prezenty, a tym razem – mimo że dopiero początek listopada – mówi już o świętach wyciągając spore pudło owinięte wstążką. Mój zapał i prędkość bicia serca sprawia, że już 5 minut później delektuję się cudem grafiki 256 kolorów na ekranie telewizora prosto z pudełeczka. Z pudełeczka, w które wkłada się śmieszny kartridż sprawiający, że mogę przemierzać świat pięknymi, czerwonymi samochodami sportowymi po niesamowitych krętych trasach tuż nad błękitem oceanów.

Tak naprawdę jestem z 1996 roku. Nie pamiętam wymienionych wyżej marek, gdy były „nowe”, a pierwsza konsola na jakiej grałem była Pe eS dwójką. Ale ktoś na pewno właśnie tak przeżył spotkanie ze swoją pierwszą grą samochodową w latach 90. Ale właśnie takie jak wyżej opisane uczucia dzieciństwa naszły mnie, gdy odpaliłem Horizon Chase Turbo z dodatkiem Summer Vibes.

Ostatni niedostatek dobrych wiadomości z kraju i ze świata uzupełniam dla równowagi dobrymi i kolorowymi grami. Jeśli patrząc na screeny myślicie, że to odświeżony OutRun – to macie rację. Ta kolorowa gra jest wyciśniętą esencją pierwszych automatowych gier z widokiem „trzeciej osoby”. Aquiris doskonale oddało „feeling” pojazdów, ich lekkość w pokonywaniu zakrętów, które wydają się znacznie ostrzejsze niż faktycznie są, a samochody same wydają się rozpędzać idealnie jednostajnie, prawie nigdy nie wymagając dohamowania do zakrętu. Do tego zbieranie nitra do wyprzedzania niczym Vestappen i paliwa, co by nasza furka nie stanęła przed samą metą.

Samych samochodów jest ponad 30. Auta różnych klas (choć wręcz identycznych osiągów), w większości nawiązujące do innych kultowych pojazdów ze świata filmu, gier i animacji. Nazwane są również doskonale, jak i nieco ponad 110 torów, będących kolorowymi wariacjami prawdziwych i fikcyjnych miast, ułożonych w trasę do nabijania czasówek kolejnych okrążeń wymijając przeciwników.

1  2  >> Następna strona

Najbliższe premiery

F1 2020
10 lipca 2020
DRIFT21
2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie