Już graliśmy w Project Cars 3! To duchowy spadkobierca Shift 2!

Autor: michal_p
Data: 30 lipca 2020

Od zera do bohatera

Do dyspozycji gracza oddany zostanie rozbudowany tryb kariery. Został podzielony na klasy pojazdów, którymi przyjdzie nam się ścigać. Klasycznie, rozpoczynamy od drogowych hot-hatchy, aby dojść do torowych “bestii”. Same zawody są również zróżnicowane. Raz przyjdzie nam się ścigać bezpośrednio z innymi samochodami, innym razem wykręcić musimy jak najlepszy czas. Wszystko po to, aby piąć się po szczeblach kariery i zarabiać na nowe samochody.

W produkcji znalazł się również klasyczny tryb ‘Zawodów niestandardowych’, w których możemy dowolnie wybrać samochód i tor, a także pogodę czy AI. Nowością w serii jest za to tryb ‘Rivals’. Gracze rywalizując, zdobywają punkty, które z kolei plasują ich w rankingu. Oprócz standardowej próby czasowej na pojedynczym okrążeniu pojawią się również ‘Pace setter’, czyli próba czasowa na trzech okrążeniach, a także nowy tryb ‘Breakout’. Polegać on będzie na rozbiciu jak największej liczby bloków, rozmieszczonych po całym torze. Co ważne, nie są ustawione jedynie na linii jazdy, ale i poza nią, a także poza samym torem. Wyzwania trwają od jednego dnia do miesiąca, pod którego koniec najlepsi są nagradzani i mogą awansować do wyższej rangi. Te z kolei pozwalają na podzielenie rankingu pod względem poziomu umiejętności graczy, więc nawet jak nie jesteśmy w stanie dotrzymać kroku czołówce, mamy poczucie faktycznej rywalizacji o czołowe pozycje. Zawody tego typu będą ciekawą odskocznią od kariery. Rywalizować będziemy z graczami na swoim poziomie i jednocześnie nie będziemy kipieć ze złości na tego jednego gracza, który postanawia sprawdzić wytrzymałość samochód w pierwszym zakręcie ;). Podsumowując, w połączeniu z karierą, zajęcie znajdziemy na długo.

W grze dostępny będzie tryb wieloosobowy. W czasie testów przedpremierowych nie miałem jednak możliwości przetestowania go.

Samochody i tory

W ręce graczy twórcy oddadzą 211 samochodów oraz 51 torów w łącznie 121 konfiguracjach. Samochody są bardzo zróżnicowane. Od drogowych, przez klasyki, samochody sportowe, torowe, aż po bolidy Formuły E, czy prototypy Le Mans. Jest z czego wybierać! Podobnie sprawa ma się w przypadku torów. Mamy do dyspozycji parę tras fikcyjnych, znane wszystkim klasyki jak Monza, czy Nurburgring, ale także mniej oczywiste jak chociażby Oschersleben.

Wspomnieć należy także o możliwościach tuningowych samochodów. Każdy z pojazdów możemy modyfikować mechanicznie oraz wizualnie. Samochód możemy przerobić nie do poznania - ponownie odwołam się do Shift 2, gdzie również mogliśmy samochody drogowe przekształcać w wyścigowe. Prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji!

Zgodnie z zapowiedzią, w grze pojawił się system zniszczeń. Samochody rysują się, wgniatają i gubią elementy nadwozia. Są to jednak uszkodzenia jedynie wizualne - w czasie wyścigu bolidu Formuły B “zgubiłem” przednie skrzydło, nie odczułem jednak żadnej różnicy w prowadzeniu samochodu. Szkoda, mogłoby to zniechęcić niektórych graczy w trybie multiplayer do stosowania zasady “po trupach do celu”.

Poprzednia strona << 1  2  3  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
DRIFT21
2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie