Już graliśmy w Project Cars 3! To duchowy spadkobierca Shift 2!

Autor: michal_p
Data: 30 lipca 2020

O Project Cars 3 po raz pierwszy usłyszeliśmy na początku zeszłego roku. Ponad miesiąc temu ujrzeliśmy zwiastun gry i oficjalną zapowiedź. Pierwsza oraz druga odsłona Project Cars zostały ciepło przyjęte przez graczy. Produkcje stanowiące pomost pomiędzy grą arcade a symulacją cieszą się sporą popularnością. Rozgrywka jest dużo mniej wymagająca, niż w symulatorach pokroju Assetto Corsa, czy rFactor 2. Jak jest zatem w przypadku nadchodzącego Project Cars 3? Dzięki uprzejmości wydawcy mieliśmy okazję przetestować grę jeszcze przed jej premierą. Zapraszamy do przeczytania o pierwszych wrażeniach z gry, na niecały miesiąc przed premierą!

To jak? Arcade, czy nie arcade?

Pierwsze wzmianki o grze sugerowały, że twórcy zdecydują się na bardziej zręcznościową produkcję. Po pierwszym kontakcie z grą mogę to potwierdzić. W grze nie uświadczymy już symulacji zachowania opon, czy zużywającego się paliwa. Rozgrywkę rozpocząłem od podpięcia kierownicy. Szybko się jednak okazało, że bardziej mi ona przeszkadza, niż pomaga. Force feedback był słaby i “dostarczał” bardzo mało informacji o zachowaniu samochodu. Szybko zatem zmieniłem kierownicę na pada (w moim przypadku kontroler od Xboxa 360). Efekt jest bardzo zadowalający. Sami twórcy chwalą się, iż to właśnie na dopracowanie takiego sterowania poświęcili dużo czasu. Wyraźnie wyczuwalne są różnice pomiędzy samochodami. Po wyłączeniu asyst pokonywanie kolejnych zakrętów sprawia sporą satysfakcję, a całe doświadczenie mógłbym porównać do Forzy Horizon 4.

Do gry dodano system punktów doświadczenia. W czasie jazdy jesteśmy nagradzani za wyprzedzania, jazdę w tunelu aerodynamicznym, czy dobre pokonywanie zakrętów. Zaimplementowano także nagrody za opanowanie optymalnej linii jazdy przez każdy z zakrętów na torze. System ten funkcjonuje podobnie do tego, znanego z Shift 2 Unleashed. Zadanie możemy ułatwić sobie, korzystając z opcjonalnych znaczników zakrętów w czasie jazdy. Sygnalizują one kiedy mamy rozpocząć hamowanie oraz pokazują szczyt zakrętu. Takie rozwiązanie dużo bardziej przypadło mi do gustu, niżeli popularne w podobnych grach linie wyścigowe.

Należy w tym miejscu wspomnieć o AI naszych przeciwników. Zaznaczę na wstępie, że twórcy informują o pracach nad tym elementem gry. Niemniej, w czasie testów, przeciwnicy bardzo wolno pokonywali zakręty, zdając się nie sugerować znacznikami hamowania, aby po ich wyprzedzeniu niekiedy spychać gracza z toru (nawet na niższych ustawieniach trudności i agresji AI). Przypadki te nie były częste, lecz zauważalne.

1  2  3  >> Następna strona

Najbliższe premiery

Project CARS 3
28 sierpnia 2020
WRC 9
03 września 2020
RIDE 4
08 październikaa 2020
Więcej premier

Partnerzy

SimRace.pl IRG-World AutoTesty NFSPolska.pl - Need for Speed Polska

Speed Zone używa cookie i innych technologii. Korzystając z wortalu wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie