Auto, które przeszkodziło trochę Fiatowi, znowu przeszło facelifting. Zmiany obejmują detale i kolory nadwozia, nową skrzynię biegów, wystrój wnętrza oraz bogatsze wyposażenie. Auto zadebiutowało w 1993 roku i do dzisiaj sprzedało się w liczbie ponad 2.4 mln egzemplarzy. W zeszłym roku auto wyprzedziło w rankingach sprzedaży maluchów Smarta Fortwo, Forda Ka i Fiata Seicento.
Największą innowacją jest zdecydowanie automatyczna skrzynia biegów „Quickshift 5”. Współpracować ona będzie z 16-zaworowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1.2 l i mocy 60 KM. Kierowca będzie jednak mógł zmieniać biegi ręczniej. Oprócz tego kierowca będzie mógł po przyciśnięciu przycisku „E/A”, zmiebić tryb pracy motorka na sportowy sportowy lub ekonomiczny. Podobno średnie zużycie paliwa w trybie ekonomicznym ma wynieść zaledwie 4.9 l/100 km!
Nadwozie zbytnio się niezmieniło. Przesunięto na środek logo firmy, na drzwiach pojawią się nowe listwy ochronne. Dla koloromaniaków – dodano 7 nowych barw, a łącznie do dyspozycji jest ich 11. Pod wzgledem wyposażenie – pojawiły się nowe wersje zastępujące stare, a przetrwała tylko jedna – Twingo Initiale.
Czy auto pokona o wiele nowszych aut, typu Fiata (Panda), Citroena (C2), oraz Smarta (Fortwo)? Zobaczymy już we wrześniu!